اخبار / کنکور سراسری / تجلیل از نخبگان «رتبه‌های برتر کنکور سراسری» سال 92 به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تجلیل از نخبگان «رتبه‌های برتر کنکور سراسری» سال 92

مراسم تجلیل از نخبگان رتبه‌های زیر 10 کشوری کنکور سراسری سال 92 توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی با حضور نخبگان و فرهیختگان، اساتید، خیرین مدرسه ساز، چهره‌های ماندگار، ناشران و برگزیدگان برگزار شد. به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، این مراسم همانند سال‌های گذشته همراه با حضور شخصیت‌های علمی و چهره‌های ماندگار همچون پرویز جبه‌دار چهره ماندگار برق در سال 81، منصور نیک‌خواه‌بهرامی چهره ماندگار مکانیک در سال 85، کمره‌ای رئیس پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، فرهیختگان و دست اندرکاران بنیاد قلم چی برگزار شد.
همچنین خیرین مدرسه ساز کشور از جمله محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و موسوی ره پیما، ناشران، استادان دانشگاه و اولیای نخبگان و برگزیدگان از دیگر مهمانان این مراسم بودند.
محمدرضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در این مراسم گفت: حدود 7 هزار پروژه دولت هم اکنون برای اجرا در اختیار خیرین قرار داده شده است که با تصویب مجلس مقرر شده تا جامعه خیرین در این طرح‌ها مشارکت کرده و آن‌ها را به اتمام برسانند.
وی در جمع نخبگان کشور با بیان اینکه مسابقه علم‌آموزی در کشور و در دنیای پیشرفته کنونی آغاز شده است، گفت: در ایران،مردم فرهنگ دوست، گرد هم جمع می‌شوند تا از نخبگان تجلیل کنند و باید همواره خدا را شاکر باشیم و از او بخواهیم که ما را در این مسیر یاری کند.
حافظی با اشاره به تلاش‌های کاظم قلم‌چی در جهت اعتلای دانش در سراسر کشور تاکید کرد: وی تمام سرمایه و وقت خود را صرف علم آموزی کرده و کتابخانه‌ها و مدارس متعددی با هزینه خود احداث کرده‌ است و باید قداست و اهمیت کار ایشان را ارج نهاد.
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه تعداد بورسیه‌ها به 50 هزار افزایش یافته به اهدای ده تن کتاب توسط کاظم قلم چی اشاره کرد و گفت: این کتاب‌ها به کشورهای هندوستان و افغانستان ارسال می‌شود که این حرکت بزرگی است.
قلم‌چی خیر مدرسه‌ساز در این مراسم با تاکید بر اینکه ما در دنیا در حوزه فوتبال رتبه 53 را داریم و این در حالیست که در حوزه علم‌و‌دانش رتبه پانزدهم را کسب کرده‌ایم، گفت: اتفاقات مهمی در حوزه علم و دانش از سال گذشته تا به امروز رخ داده که این اتفاق‌ها اگرچه مثل رویدادهای ورزشی و هنری آثار تعیین کننده لحظه‌ای ندارد و باید به آمار و اطلاعات تبدیل شده و در اختیار مردم قرار گیرد ولی بسیار مهم و قابل تامل است. وی با بیان اینکه در یکسال اخیر اتفاقات امیدبخشی در حوزه آموزشی و حوزه داخلی و بین المللی در کشورمان اتفاق افتاده است، گفت: در این گزارش با تیتر «جنوب در خیزش در یک دنیای متنوع »عنوان شده که برای اولین‌بار در طول تاریخ 200 ساله جهان، موتور پیشرفت جهانی را کشورهای «جنوب» به خود اختصاص داده‌اند و پیش‌بینی شده تا سال 2015 مجموع تولید ناخالص داخلی کشورهای چین، هند و برزیل از هفت کشور صنعتی جهان پیشی بگیرد که این بسیار ارزشمند است.
متولی بنیاد علمی آموزشی قلم چی (وقف عام) در ادامه با بیان اینکه مشابه این اتفاق را در کشور خودمان شاهدیم، گفت: این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که پیشرفت علمی دانش‌آموزان به تلاش و تفکر آن‌ها بستگی دارد و برای رسیدن به قله‌های موفقیت صرفا نمی‌توان به ثروت توجه داشت بلکه روند سال‌های اخیر به خوبی نشان می‌دهد دانش آموزان شهرها و روستاهای کوچک موفقیت‌های بسیار زیاد و خوبی در کنکور سراسری داشته‌اند.
قلم‌چی گفت: در گزارش سازمان ملل در مورد شاخص‌های توسعه انسانی مشاهده می‌کنیم که شاخص توسعه انسانی در سال 1980 در ایران 443 و در ترکیه 474 بود که این رقم در سال 2012 به 742 در ایران و 722 در کشور ترکیه رسید که این آمار امیدبخش و قابل تامل است.
وی تاکید کرد: در حوزه آموزش شاخص آموزشی در کشور ما 707 و در ترکیه 608 است و این به آن معنی است که 100 نمره از کشور ترکیه جلوتر هستیم که این آمار در کشور برزیل 674 است.
در ادامه مراسم مدیرگروه نابینایان و کم‌بینایان بنیاد قلم‌چی یکی از مشکلات نابینایان در کنکور را آشنا نبودن منشی آن‌ها به اصطلاحات علمی و عدم آگاهی با موضوعات و مباحث علمی عنوان کرد.
هانیه خویی با بیان اینکه متاسفانه نابینایان در شرایط نابرابری آزمون می‌دهند، افزود: به عنوان مثال برای یکی از نخبگان نابینا به نام سلمان کعب امیر مشکلی این چنینی پیش آمد و منشی در زمان کنکور به دلیل مشکل بودن سوالات عربی از او خواست که به سوالات عربی پاسخ ندهد و او نیز به سوالات پاسخ نداد.
وی افزود: موفقیت بی‌نظیر 20 نفر از دانش آموزان نابینا و کم‌بینا در کنکور 92 موجی از امید و نشاط را در بین همگان پدید آورد و بر گسترش عدالت آموزشی دلالت دارد. آزمون‌های دو هفته یک بار، کتاب‌های صوتی، مشاوره و تمام خدمات ویژه برای دانش آموزان نابینا و کم‌بینا در بنیاد علمی آموزشی قلم چی، رایگان است.
ملیحه فراهانی که یکی از نابینایان مخترع بود، در ابتدا با تشکر از بنیاد قلم چی به دلیل صوتی کردن آزمون‌ها از اختراع خود در رابطه با نرم افزاری با 87 قابلیت برای افراد نابینا خبر داد و گفت: این نرم افزار قرار است در کشور کانادا وارد مونتاژ شود و تمام نیازمندی‌های فرد نابینا را برطرف می‌کند و به واسطه این نرم افزار نابینایان نیز می‌توانند رانندگی کنند.
وی همچنین درباره دیگر اختراعات خود در زمینه تیروکمان، تردمیل و لوازم ورزشی الکتریکی خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در دست انجام است.
در پایان مراسم نیز به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس کانون فرهنگی آموزش، علاوه بر قدردانی از رتبه‌های زیر 20کشور، کیک سه طبقه‌ای بریده شد.

تاریخ خبر یکشنبه ۰۳ شهریور ۱۳۹۲