اخبار / دانشگاهی / تبدیل دانشگاه پیام‏‌نور آستارا به دانشگاهی بین‌المللی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تبدیل دانشگاه پیام‏‌نور آستارا به دانشگاهی بین‌المللی

مسئول دانشگاه پیام ‏نور آستارا گفت: تبدیل دانشگاه پیام‏‌نور آستارا به واحد بین‏‌المللی از اولویت‏‌های توسعه این مرکز آموزش عالی است.
علی آصفی در گفت‏‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بندر مرزی آستارا از سه طریق زمینی، دریایی و هوایی دارای مرز بین‏‌المللی با کشورهای حاشیه دریای خزر است و به دلیل مراودات اقتصادی، فرهنگی و علمی با این کشورها از سالیان دور به دروازه طلایی اروپا مشهور شده است، ایجاد یک دانشگاه بین‏‌المللی در این شهرستان می‏‌تواند تحولی عظیم در توسعه علمی منطقه ایجاد کند.
وی توریست پذیر بودن و قرار گرفتن در شاه‌راه مواصلاتی استان‏‌های غربی با شمال کشور را از دیگر مزایای این شهرستان دانست و ادامه داد: این موضوع به شکل جدی از سوی مسئولان پیگیری می‏‌شود و امیدواریم در آینده‏‌ای نزدیک شاهد تحقق این امر مهم باشیم.
آصفی در خصوص ارتقای رتبه دانشگاه پیام نور آستارا از واحد به مرکز، اظهارکرد: این درخواست تنظیم و ارسال شده است و بزودی موافقت با این درخواست انجام می‌شود.
مسئول دانشگاه پیام‏‌نور آستارا در پایان تعداد رشته‏‌های این واحد را 14 رشته در شاخه‏‌های علوم پایه، علوم انسانی و فنی و مهندسی و در مقطع کارشناسی عنوان کرد وافزود: 6 عضو هیأت علمی، 128 مدرس حق التدریس و 15 کادر اداری مسئولیت تعلیم به یک هزار و 550 دانشجو را برعهده دارند.
به گزارش ایسنا، در شهرستان آستارا 5 دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، آموزش عالی غیر دولتی شهریار، علمی و کاربردی، سما و یک حوزه علمیه با 10 هزار دانشجو و طلبه فعالیت می‏‌کنند.

تاریخ خبر دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۲