اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / تایید نهایی‌ سند توسعه هوافضا - ابلاغ سیاست‌ حمایت از دانشجویان دکتری به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تایید نهایی‌ سند توسعه هوافضا - ابلاغ سیاست‌ حمایت از دانشجویان دکتری

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه علمی گفت:‌ نهایی‌سازی سند توسعه هوافضای کشور مورد تایید نهایی قرار گرفت و مقرر شد طی گردش کاری با شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب آن انجام شود. به گزارش خبرنگار مهر، منصور کبگانیان افزود: با توجه به حساسیت این موضوع از منظر علمی، امنیتی و... در نقشه جامع علمی کشور این بخش جزو بخش‌های دارای اولویت بالا طبقه‌بندی شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: مجموعه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط در این حوزه کارهای خوبی انجام داده‌اند، ‌ولی برای هم‌افزایی و حمایت بیشتر، این سند باید به تصویب می‌رسید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:‌ پس از تصویب نهایی و ابلاغ نقشه جامع علمی کشور، ‌فعالیت‌ها در این حوزه شروع شد و سند توسعه هوافضای کشور نیز برای تصویب در دستور کار قرار گرفت.

مشارکت بخش خصوصی در حوزه هوافضا در حال افزایش است

دکتر منصور کبگانیان افزود:‌ در حوزه هوافضا، خوشبختانه ایران به پیشرفت‌های خوبی دست یافته و مشارکت بخش خصوصی نیز در این حوزه در حال افزایش است.

وی افزود: ‌با ابلاغ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور،‌ از اوائل سال جاری کار تدوین و بررسی کارشناسی سند توسعه هوافضا به‌صورت جدی و مستمر با حضور همه دستگاه‌ها آغاز شد و طی جلسات متعددی نظرات همه دستگاه‌ها اخذ و با دقت تلفیق شد و این سند بعد از تصویب توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ خواهد شد.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور همچنین درباره روند اجرای این نقشه بعد ازگذشت یک و نیم سال از ابلاغ آن گفت:‌ نقشه جامع علمی کشور به‌عنوان سند پاسخگو به نیازهای حوزه‌های علم، ‌فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان دارای بخش‌های متفاوتی است.

ابلاغ سیاست‌های حمایت از دانشجویان دکترا

دکتر کبگانیان ادامه داد:‌ سیاست‌هایی مانند حمایت از دانشجویان دکترا ابلاغ شده و در حال اجرا ‌است و اصلاح نظام سنجش و پذیرش دانشجو در کشور نیز در دستور کار ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور است.

همه دستگاه‌ها در تدوین نظام ملی فن‌آوری، کمک‌رسان باشند

وی گفت:‌ با توجه به رهنمود مقام معظم رهبری در مورد تدوین نظام ملی فن‌آوری، این موضوع با اولویت در دستور کار است و طبق فرمایش ایشان همه دستگاه‌ها باید در این زمینه کمک‌رسان باشند.

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۱