اخبار / دانشگاهی / تاریخ و چگونگی شرکت در آزمون ارتقا و گواهینامه دستیاری اعلام شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تاریخ و چگونگی شرکت در آزمون ارتقا و گواهینامه دستیاری اعلام شد

<>قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت از برگزاری امتحان ارتقا و گواهینامه دستیاری تخصصی پزشکی در روز پنجشنبه 15 تیر خبر داد و تاکید کرد که غیبت در بخش‌ها از سوی برخی دستیاران باعث محرومیت در آزمون می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وبدا، دکتر سیدحسن امامی رضوی، درباره جزییات آزمون ارتقا و گواهینامه دستیاری تخصصی پزشکی گفت: «آزمون ارتقا و گواهینامه رشته‌های مختلف دستیاری تخصصی پزشکی در 15 تیر برگزار می‌شود. آزمون و نحوه طراحی سوالات مطابق سال‌های گذشته است و به صورت کلان منطقه‌ای برگزار و سوالات تراز در ستاد دبیرخانه وزارت بهداشت طراحی می‌شود.»

<>او گفت: «این آزمون در 9 رشته تخصصی برگزار می‌شود، تعداد رشته محل‌ها نیز محدود است. همچنین دفترچه به صورت متمرکز از سوی اعضای هیات ممتحنه رشته‌های تخصصی تهیه شده و برای برگزاری آزمون به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود. روند طراحی سوالات به خوبی در حال انجام است و پس از نهایی شدن سوالات، دفترچه‌ها، به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود.»

<>قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، به مسائلی که اخیرا درباره رشته آسیب‌شناسی ایجاد شده است، اشاره کرد و گفت: «در این رشته هم آزمون برگزار می‌شود و دفترچه سوالات هم به دانشگاه‌ها ارسال خواهد شد.»

امامی رضوی گفت: «تاکنون منعی برای شرکت دستیاران آسیب‌شناسی از سوی دانشگاه‌ها وجود ندارد اما مواردی که مطرح می‌شود، به عملکرد دستیاران بستگی دارد چراکه برخی افراد در شیفت‌های خود در بخش‌ها حضور پیدا نمی‌کنند. صراحتا باید بگویم چنانچه بیش از یک ماه از بخش غیبت داشته باشند، منصرف تلقی می‌شوند و اگر دانشگاه هم اسامی آنها را به دبیرخانه ارسال کند، نمی‌توانند در آزمون ارتقا و گواهینامه شرکت کنند.»

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی
(وزارت بهداشت) و سایر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3<>

تاریخ خبر چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶