اخبار / دانشگاهی / تاثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی در نمره کنکور از سال تحصیلی آینده به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تاثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی در نمره کنکور از سال تحصیلی آینده

دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3
رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از تاثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی در نمره کنکور از سال تحصیلی آینده خبرداد و گفت: امسال 25 درصد نمره داوطلبان کنکور و ورودی‌های دانشگاهی از سوابق تحصیلی متوسطه به دست آمد و سال آینده به 30 درصد افزایش می یابد و در سال 96 سوابق تحصیلی بیشتر از این درصدها لحاظ خواهد شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالرسول عمادی در آئین تجلیل از دانش آموزان برتر و نخبگان علمی، آموزشی، پرورشی، ورزشی و هنری شهرستان خمین اظهارکرد: کنکور برای ورود به دانشگاه ها باقی می ماند چرا که متقاضی برای برخی از رشته‌های تحصیلی بسیار است و بایستی متقاضیان با رقابت جذب این رشته‌ها شوند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: با وجودی که کنکور خواهد ماند اما به تدریج به سمت کاهش تاثیرآن خواهیم رفت چرا که برگزاری کنکور در یک روز و رقابت، بسیار استرس زا است که در دهه اخیر در نظام آموزشی کشور تاثیر منفی و فشارهای روانی را در بین دانش آموزان ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: امسال 25 درصد نمره داوطلبان کنکور و ورودیهای دانشگاهی از سوابق تحصیلی متوسطه به دست آمد و سال آینده به 30 درصد افزایش می یابد و در سال 96 سوابق تحصیلی بیشتر از این درصد ها لحاظ خواهد شد. تاثیر نمرات پیش دانشگاهی و سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور سراسری سال آینده پنج درصد است.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از استقرار پایه دهم تحصیلی در نظام آموزشی سال آینده خبرداد و افزود: با استقرار پایه یازدهم و دوازدهم در سالهای بعدی، در سال 97 مقطع پیش دانشگاهی به صورت رسمی در نظام آموزشی برچیده خواهد شد.

وی اظهارکرد: با اجرای کامل طرح آموزشی (شش ،سه ،سه ) در سال 97 تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون کنکور به 85 درصد افزایش خواهد یافت و ملاک بخش عمده کنکور با سوابق دوران تحصیلی سنجش و محاسبه خواهد شد.

دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴