اخبار / دانشگاهی / تأسیس دانشکده حکمت متعالیه ملا جلال‌الدین دوانی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تأسیس دانشکده حکمت متعالیه ملا جلال‌الدین دوانی

سرپرست دانشگاه سلمان فارسی کازرون از امضای تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه سلمان فارسی کازرون و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در راستای تأسیس دانشکده حکمت متعالیه ملا جلال‌الدین دوانی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، رضا پولادی اظهار داشت: به منظور توسعه همکاری علمی و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متقابل، تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه سلمان فارسی کازرون و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی امضا شد.
وی گفت: این تفاهمنامه به منظور همکاری و مشارکت در زمینه طراحی و اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک از طریق تبادل امکانات و تسهیلات مورد نیاز به امضا رسیده است.
این مسئول ادامه داد: از جمله مفاد این تفاهمنامه همگاری و مشارکت در برگزاری سخنرانی‌ها، میزگردها، گردهمایی‌های علمی، برنامه‌ریزی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تبادل اطلاعات علمی و فراهم کردن امکان دسترسی آسان به منابع علمی شامل کتب و نشریات است.
سرپرست دانشگاه سلمان فارسی کازرون خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه برنامه‌ریزی، تالیف و ترجمه متون رشته‌های علوم انسانی و همکاری در زمینه انتشار نشریات و ویژه نامه‌های علمی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
پولادی در ادامه ابراز داشت: فراهم کردن زمینه بهره‌برداری از ظرفیت‌های هیئت علمی دو طرف در زمینه مسائل آموزشی و پژوهشی و همکاری در زمینه به روز رسانی اساتید، مدرسان و پژوهشگران از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.
این مسئول اضافه کرد: بر همین اساس این پژوهشگاه بورسیه و تربیت پنج نفر دانشجوی دکتری فلسفه که رساله دکتری آنان فقط در زمینه افکار و آرای ملا جلال‌الدین دوانی باشد را به عهده گرفت.
وی افزود: این تفاهم‌نامه پنج سال قابلیت اجرا دارد و به صورت خودکار تمدید می‌شود مگر اینکه بر خلاف آن توافق شود.

تاریخ خبر یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲