اخبار / دانشگاه علوم پزشکی / بیشترین و کمترین متقاضیان در رشته های تخصصی پزشکی و آمار شرکت کنندگان در آزمون دانشنامه به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

بیشترین و کمترین متقاضیان در رشته های تخصصی پزشکی و آمار شرکت کنندگان در آزمون دانشنامه

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آخرین وضعیت تربیت دستیار تخصصی پزشکی و فوق تخصصی گفت: ما آزمون ها را به سمتی پیش می بریم که در بخش های کمتر مورد توجه، جذابیت ایجاد کنیم.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر بهرام عین اللهی در نشست دبیران بوردهای تخصصی و فوق تخصصی پزشکی اظهار داشت: شیوه امتحان فوق تخصصی تغییراتی داشته است که بر اساس آن امتحانات در سه گروه جراحی، داخلی و اطفال انجام می گیرد تا امکان انتخاب رشته مناسب برای افرادی که مایل به ادامه تحصیل هستند فراهم شود.
وی با اشاره به نحوه انتخاب رشته دستیاران تخصصی اضافه کرد: بیشترین متقاضی در رشته های نوزادان، جراحی پلاستیک و گوارش بوده و رشته های جراحی توراکس، جراحی اطفال کمترین میزان متقاضی را داشته است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره ظرفیت رشته های تخصصی نیز یادآور شد: سال گذشته در آزمون دستیاری تخصصی 15 هزار و 482 نفر شرکت کردند که در نهایت 2 هزار و 651 نفر پذیرفته شدند، بیشترین ظرفیت به رشته های بیماری های داخلی، اطفال، زنان و طب اورژانس اختصاص داشت و کمترین ظرفیت بود رشته طب هوا و فضا بود.
وی اضافه کرد: در این آزمون نفر اول از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نفرات دوم و سوم از دانشگاه علوم پزشکی تهران بودن و هر سه نفر رشته رادیولوژی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کردند.
عین اللهی درباره آزمون دانشنامه سال گذشته خاطرنشان کرد: در آزمون سال گذشته 2 هزار و 133 نفر شرکت داشتند 62 درصد این افراد در آزمون کتبی پذیرفته شدند.
وی افزود: در آزمون دانشنامه سال 92 نیر 2 هزار و 627 نفر شرکت دارند که از این تعدد هزار و 212 نفر زن و هزار و 804 نفر مرد هستند.

تاریخ خبر شنبه ۰۲ شهریور ۱۳۹۲