اخبار / دانشگاهی / بیست و هشتمین جشنواره ملی قرآنی دانشگاه‌ها آبان ماه برگزار می‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

بیست و هشتمین جشنواره ملی قرآنی دانشگاه‌ها آبان ماه برگزار می‌شود

رییس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری بیست‌وهشتمین دوره جشنواره ملی قرآنی دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه آزاد خبر داد.
به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بابک فرزانه در نشستی خبری با بیان اینکه امتحان کتبی مسابقات قرآنی جشنواره ملی قرآن از روز دوشنبه (بیست و نهم مهرماه) در واحد شهرری با شرکت 315 نفر از دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: در بخش کتبی در رشته‌های قرآن‌شناسی، آشنایی با مفاهیم قرآنی، حدیث‌شناسی و آشنایی با ادعیه، آشنایی با سیره معصومین و ترجمه موضوعی قرآن کریم در هر رشته 63 نفر شرکت کرده‌اند که در پایان از هر رشته پنج نفر به عنوان برگزیده انتخاب و تقدیر خواهند شد. وی با بیان اینکه بخش شفاهی مسابقات نیز از روز هشتم آبان ماه در واحد قزوین آغاز خواهد شد، اظهار کرد: در این بخش نیز 252 نفر از دانشگاه‌های سراسر کشور شرکت کرده‌اند که مسابقات در روزهای نهم و دهم آبان ماه برگزار خواهد شد و اختتامیه و مراسم تقدیر از برگزیدگان نیز 11 آبان ماه در واحد قزوین خواهد بود که در بخش شفاهی نیز در هر رشته سه نفر برگزیده می‌شوند. رییس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به اضافه شدن بخش هنری، پژوهشی و ادبی به مسابقات قرآنی امسال، تصریح کرد: این بخش در رشته‌های مختلف هنری از جمله عکاسی، خطاطی، نقاشی، شعر، نرم‌افزار، مقاله‌نویسی، کتاب، وبلاگ‌نویسی و ... برگزار خواهد شد که تعداد برگزیدگان این بخش بر اساس رای داوران است. فرزانه افزود: در بعدازظهر روز امتحان کتبی داوطلبان مسابقه شفاهی مختصری در حد ترتیل، قرائت و روخوانی خواهند داشت و از برگزیدگان همه بخش‌ها نیز در روز 11 آبان ماه در واحد قزوین تقدیر خواهد شد. وی با اشاره به اضافه شدن دو رشته در بخش شفاهی، گفت: رشته مداحی صرفا برای آقایان و دکلمه برای خانم‌ها برگزار خواهد شد که امیدواریم در سال آینده یک خوارزمی بزرگ قرآنی داشته باشیم. رییس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد همچنین با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان به تفکیک زیر نظام‌های آموزشی، گفت: در بخش کتبی از وزارت بهداشت 45 نفر، وزارت علوم 55 نفر، دانشگاه آزاد 55 نفر، دانشگاه پیام‌نور 50 نفر، دانشگاه علمی کاربردی 35 نفر، دانشگاه معارف 25 نفر، دانشگاه فنی و حرفه‌ای 25 نفر و دانشگاه‌های وابسته به وزارت آموزش و پرورش 25 نفر شرکت می‌کنند، همچنین در بخش شفاهی در هر رشته از زیر نظام‌های مختلف سه نفر آقا و سه نفر خانم شرکت خواهند کرد.

تاریخ خبر یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲