اخبار / وزارت آموزش و پرورش / بکارگیری 400 طلبه در مقطع ابتدایی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

بکارگیری 400 طلبه در مقطع ابتدایی

دبیر ستاد همکاریهای آموزش و پرورش و حوزه های علمیه با اعلام اینکه در آخرین آزمون استخدام آموزش و پرورش 400 نفر از طلاب پذیرفته شدند گفت: تعداد مدارس وابسته به حوزه علمیه به صد مورد هم نمی رسد.
حجت الاسلام علی ذوعلم در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اگرچه حوزه علمیه و آموزش و پرورش با یکدیگر تفاهمنامه همکاری برای راه اندازی و ایجاد مدارس وابسته به حوزه امضا کرده اند اما با گذشت بیش از سه سال تعداد این مدارس به کمتر ازصد مورد در کشور رسیده است.
در اردیبهشت 1388، معاون مالی و اداری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفته بود که "تفاهمنامه واگذاری بیش از 4 هزار مدرسه در سراسر کشور به امضای مدیر حوزه علمیه قم و وزیر آموزش و پرورش رسید" اما طی این مدت کمتر از 100 مدرسه با مدیریت حوزه اداره می شوند.
مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریهای آموزش و پرورش و حوزه علمیه ادامه داد: باید این همکاریها افزایش یابد و مدارس بیشتری با همکاری حوزه راه اندازی شوند.
ذوعلم درباره گسترش عرفانهای کاذب در مدارس و نیاز فعالیت طلاب در این حوزه گفت: پیشگیری از این آسیبها و ناکام گذاشتن اهداف شوم در این زمینه با استفاده از ظرفیتهای حوزه علمیه لازم است اما امکانات و زیرساختهای کافی برای حضور طلاب در مدارس ایجاد نشده که باید این موانع برطرف شود.
مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریهای آموزش و پرورش و حوزه علمیه تصریح کرد: ما باید طرحهای بلند مدت را دنبال و نیازهای پنج سال بعد طلاب را در مدارس برطرف کنیم. البته هم اکنون در برخی از استانها همچون بوشهر، کرمان، تهران و شهرستانهای آن و استان فارس فعالیتهای خوبی در این زمینه انجام شده است.
وی به استخدام 400 نفر از طلاب در آخرین آزمون استخدام 40 هزار نفری آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این طلاب در آموزش ابتدایی و مشاوره به کار گرفته شده اند.

تاریخ خبر سه شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۰