اخبار / دانشگاهی / بيش از 260 هزار پايان‌نامه در اختيار دانشگاه‌ها قرار گرفت به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

بيش از 260 هزار پايان‌نامه در اختيار دانشگاه‌ها قرار گرفت

با اتصال دانشگاهها و موسسات آموزش عالی به پایگاه پایان نامه های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات، بيش از 260 هزار پايان‌نامه در اختيار دانشگاه‌ها قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با شروع سال تحصيلي، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي متقاضي، به پايگاه پايان‌نامه‌هاي پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران متصل شدند.
پس از رونمایی از سایت تمام متن پایان نامه ها در نیمه دوم تیرماه 1392، دانشگاه‌هايي كه تفاهم‌نامه همكاري با پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران را امضا کرده و IP خود را به پژوهشگاه اعلام كردند، به نسخه تمام متن پايان‌نامه‌هاي موجود در گنجينه علمي ايرانيان دسترسي يافتند.
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اعلام کرده که از زمان رونمايي تاكنون، بیش از 30 دانشگاه به مجموعه قبلی افزوده شدند که اکثریت آنها دانشگاههای آزاد و پیام نور هستند.
پس از آن طی نامه هایی به معاونین پژوهشی و روسای کتابخانه های مرکزی دانشگاهها، نحوه اشتراک و استفاده از تمام متن پایان نامه هایی که دسترسی به آنها از سوی دانشگاه مبدا مجاز اعلام شده، برای دانشگاه‌هایی که تفاهم نامه را امضا کرده بودند ارسال شد.
پايان نامه هاي تمام متن فقط به تقاضای دانشگاه‌ها و روی IP های دانشگاههایی که شرایط اشتراک را پذیرفته باشند قابل دسترسی است.
تاكنون، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه زنجان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه امام رضا(ع)، پژوهشگاه مواد و انرژی و موسسه آموزش عالی رجاء IP خود را به پژوهشگاه اعلام و درخواست استفاده آزمایشی از تمام متن پايان نامه‌ها را داده‌اند.
دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي مي‌توانند با امضاي تفاهم‌نامه‌ همكاري با پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران از نسخه تمام متن بيش از 260 هزار پايان‌نامه در گنجينه علمي ايرانيان بهره‌مند شوند.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲