اخبار / دانشگاهی / به کارگیری دانشجویان دکتری در مرکز مشاوره واحد علوم و تحقیقات به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

به کارگیری دانشجویان دکتری در مرکز مشاوره واحد علوم و تحقیقات

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های دکتری و سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3
مدیر مرکز مشاوره واحد علوم و تحقیقات تاکید کرد: مرکز مشاوره دانشگاه علوم و تحقیقات در حال حاضر فقط یک نیروی رسمی دارد و برای مشاوره‌های دانشجویی از دانشجویان دکتری واحد علوم تحقیقات استفاده می‌کنیم.
پریوش افرادی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب تاکید کرد: فضای فیزیکی در مرکز مشاوره واحد علوم تحقیقات محدود است اما با این فضا و امکانات محدود هر هفته بین 20 تا 25 دانشجو به مرکز مراجعه می‌کنند.
مدیر مرکز مشاوره واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: از سال 79 در کل واحدهای دانشگاه آزاد مراکز خدمات مشاوره دانشجویی دایر شد و در میان مراکز مشاوره دانشگاه آزاد مرکز مشاوره دانشگاه رودهن جزو اولین مراکز مشاوره‌ای بود که تاسیس شد زیرا رشته روانشناسی از قدیم در این مرکز وجود داشت و تدریس می‌شد.
وی ادامه داد: مرکز مشاوره واحد رودهن مرکزی استاندارد بود و دوره‌هایی را برای مدیران مراکز مشاوره‌ واحدهای دیگر برگزار می‌کرد تا آموزش‌های لازم را به آن‌ها بدهد.
مدیر مرکز مشاوره واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: از سال 93 با نظر و حمایت معاونت دانشجویی دانشگاه تصمیم بر این شد که مرکز مشاوره دانش بنیان در دانشگاه راه اندازی شود. زیرا معاونت دانشجویی نقش مراکز مشاوره را در هدایت دانشجویان موثر می‌دانست.
افرادی با اشاره به اینکه در مرکز مشاوره دانشجویی واحد علوم و تحقیقات تلاش بر این است که فعالیت‌ها قانون مند و استاندارد شوند، گفت: با کارشناسان خبره سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی و مرکز مشاوره وزارت بهداشت در مورد استانداردسازی مرکز مشاوره مذاکراتی انجام شده است.
مدیر مرکز مشاوره واحد علوم و تحقیقات اضافه کرد: تلاش مرکز مشاوره دانشگاه علوم و تحقیقات، استفاده از الگوهای مورد استفاده در مرکز مشاوره دانشگاه تهران است و ایده آل این است که از این الگوها بیشتر استفاده شود.
به گفته وی، مراجعین به مرکز مشاوره دانشگاه علوم تحقیقات معمولا بین سنین 22 تا 40 سال هستند و افراد متاهل کمتر از مجردها به مرکز مشاوره مراجعه می‌کنند.
وی روابط دختر و پسر، مشکلات ازدواج، مهارت تحصیلی، اضطراب و استرس را عامل بیشتر مراجعات دانشجویان برشمرد.
مدیر مرکز مشاوره واحد علوم و تحقیقات، پیشگیری، درمان، پژوهش و آموزش را اهداف این مرکز مشاوره دانست و گفت: برای پیشگیری از مشکلات مربوط به سلامت روان کارگاه‌هایی نظیر مهارت زندگی، مقابله با اعتیاد و مهارت‌های پیش از ازدواج برگزار کرده‌ایم.
افرادی ادامه داد: حدود 8000 جلد کتاب هم در کتابخانه مجهز مرکز مشاوره دانشگاه علوم تحقیقات داریم و قصد داریم تعداد این کتاب‌ها را افزایش دهیم.
وی از تالیف مجله و فصلنامه به عنوان اهداف آتی برای ارتقا بحث پیشگیری مرکز مشاوره دانشگاه علوم و تحقیقات خبر داد و گفت:‌در زمینه‌های درمان، پژوهش و آموزش هم طرح‌هایی داریم که قصد داریم آن‌ها را اجرا کنیم.
مدیر مرکز مشاوره واحد علوم و تحقیقات همچنین بیان کرد: مرکز مشاوره این واحد دانشگاهی اردیبهشت ماه امسال با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری و ستاد مبارزه با مواد مخدر پلیس ناجا همایش دانشجویی «اعتیاد و جوانان» را برای کاهش اعتیاد در میان جوانان برگزار کرد.
افرادی ادامه داد: برای سنجش اثر بخشی مرکز مشاوره واحد علوم و تحقیقات در میان دانشجویان تحقیق و پژوهشی انجام نشده، اما نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد دانشجویان از عملکرد مرکز راضی هستند.
وی گفت:‌مرکز مشاوره واحد علوم و تحقیقات خدمات ایمیلی و مشاوره دانشجویی هم به دانشجویان ارائه می‌دهد و ارائه کلیه خدمات روانشناختی در این مرکز رایگان است.
مدیر مرکز مشاوره واحد علوم و تحقیقات مهمترین اقدام برای سلامت دانشجویان را اطلاع رسانی در میان آنان دانست و گفت:‌اگر دانشجو آگاه و مطلع شود و مهارت‌هایی مانند حل مسئله، خود آگاهی و مهارت نه گفتن را بیاموزد از ابتلا به بسیاری آسیب‌ها در امان می‌ماند.
وی همچنین گفت: مرکز مشاوره علوم و تحقیقات برای اساتید این واحد دانشگاهی نیز کارگاه‌های ویژه برگزار می‌کند و نحوه برخورد با دانشجویان در کلاس به آنها آموزش داده می‌شود.
مدیر مرکز مشاوره واحد علوم و تحقیقات، معرفی بیشتر مرکز مشاوره و برگزاری همایش‌های مختلف را از عوامل جذب بیشتر دانشجویان برشمرد و گفت: در صدد ایجاد کانون‌های مختلف دانشجویی برای همکاری با مراکز مشاوره هستیم.
افرادی گفت:‌برای حفظ و ارتقای سلامت دانشجویان لازم است نظارت مستمر بر سلامت جسمی و روانی آن‌ها صورت گیرد. لذا در مواردی که دانشجویان با مشکلات حاد روبرو هستند اگر به مرکز مشاوره مراجعه نکنند خود مرکز علت مراجعه نکردن آن‌ها را پیگیری می‌کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز مشاور واحد علوم و تحقیقات با ارگان‌های مختلف دانشگاه در ارتباط است و از آن‌ها خواسته‌ در مواردی که دانشجویی با مشکل سلامت روان روبرو میشود،وی را به مرکز مشاوره دانشگاه ارجاع دهند.



دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های دکتری و سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴