اخبار / تحصیلات تکمیلی / برگزاری هفتمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

برگزاری هفتمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد

مدیر هفتمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: شاخص‌های علمی اولویت انتخاب دانشجویان در این همایش بوده است.
به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابومحمد مرتضوی در هفتمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد، با بیان اینکه تغییر و نوآوری در اهداف، رویکردها و برنامه‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از بارزترین تحولاتی بوده است که طی این مدت شاهد آن بوده‌ایم، اظهارکرد: از جمله تغییرات انجام شده در این همایش حضور اساتید ایرانی خارج از کشور و نیز تنوع دانشجویان شامل فعالان فرهنگی، مذهبی و نیز حضور نخبگان علمی که از بیشتر کشورهای دنیا هستند، است.
وی افزود: در این راستا در فراخوان عمومی، از تمام اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور دعوت شد تا با مراجعه به سامانه‌ نهاد، نسبت به ثبت‌نام در این همایش اقدام کنند که در مدت تعیین شده حدود 800 نفر ثبت‌نام کردند.
رییس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: از میان ثبت‌نام کنندگان 50 نفر از اعضای تشکل‌های دانشجویی خارج از کشور ‌از قبیل اتحادیه‌ها و انجمن‌های اسلامی و نیز هیات مذهبی با انتخاب نمایندگان مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور انتخاب شدند و نیز 80 نفر از دانشجویان غیر عضو در این تشکل‌ها، با شاخص‌های علمی انتخاب شدند.
مرتضوی خاطرنشان کرد: شاخص‌های انتخاب در خصوص دانشجویان غیرعضو در تشکل‌های دانشجویی بیشتر با معیار علمی بوده است و اغلب مشارکت کنندگان، از مقاطع پست دکتری و دکتری جزو نخبگان هستند.
وی ادامه داد: علاوه بر این تعداد، 10 نفر از فارغ‌التحصیلان ایرانی خارج از کشور که در سال گذشته به ایران مراجعت نکرده‌اند و جذب دانشگاه‌های برتر کشور شده‌اند، همچنین 10 نفر از اساتید مطرح دانشگاه‌های کشور برای حضور در این همایش دعوت شده‌اند.
وی با بیان اینکه اهداف همایش‌ در حوزه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی متمرکز خواهد بود، خاطرنشان کرد: آشنایی با مسائل اصلی و اساسی دانشجویان ایرانی خارج از کشور و رفع مشکلات آن‌ها، آشنایی با مراکز صنعتی و هنری کشور، آشنایی با دستاوردهای فاخر علمی، فرهنگی و هنری ایرانیان داخل کشور، ایجاد یک فضای مناسب و آشنایی بین دانشجویان خارج از کشور با دانشجویان و اساتید داخل ایران از اهداف این همایش می‌باشد.
مرتضوی خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری مسابقه، نمایشگاه عکاسی و انجام نیازسنجی فرهنگی از دانشجویان شرکت کننده در این همایش از جمله فعالیت‌هایی خواهد بود که در طول مدت برگزاری هفتمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور انجام می‌شود.

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲