اخبار / دانشگاهی / برگزاری دوره‌های تربیت مدرس،امتیازی برای دانشگاه علمی کاربردی است به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

برگزاری دوره‌های تربیت مدرس،امتیازی برای دانشگاه علمی کاربردی است

<>رئیس امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: برگزاری دوره‌های تربیت مدرس یک امتیاز است زیرا می‌خواهیم آموزش در خدمت آموزش باشد.

<>

<>دکتر همایون روحیان، در حاشیه برگزاری سومین دوره تربیت مدرس مهارت‌های عمومی گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه گیلان، با بیان اینکه مدرسین نظام علمی کاربردی با سایر آموزشگرهای حوزه آموزش عالی تفاوت دارند، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های تربیت مدرس یک امتیاز است زیرا می‌خواهیم آموزش در خدمت آموزش باشد.

<>

<>وی آموزش مهارت‌های شهروندی را ماموریت نظام مهارتی و غیر نظری علمی کاربردی دانست و افزود: متعلم دانشگاه علمی کاربردی باید به فرد مثبتی در نظام اجتماعی تبدیل شود؛ در واقع ما به عنوان مدرسین دانشگاه علمی کاربردی باید به متعلمان آموزشی دهیم که نقش سرنوشتی در زندگی آنان داشته باشد.

<>

<>رئیس امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در ادامه به اهداف برگزاری دوره‌های تربیت مدرس اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها که از آذرماه سال 90 در حال برگزاری است و تاکنون حدود 18 هزار نفر مدرس را تحت پوشش قرار داده، به جهت بازآموزی و ارتقای سطح علمی مدرسین نظام علمی کاربردی، ایجاد ارتباط بین مدرسین در حوزه‌های مختلف تخصصی و آشناسازی آنان با جدیدترین دستاوردهای علمی و روش‌های آموزش و تدریس برگزار می‌شود.

<>

<>دکتر روحیان از آموزش 4 هزار نفر مدرس در این دوره‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: مدرسین شناخته شده در کل کشور حدود 65 هزار نفر هستند که از این تعداد 42 هزار نفر مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی بوده و سایر مدرسین از دانشگاه‌های دیگر هستند.

<>

<>وی با بیان اینکه به مدرسین شرکت‌کننده در این دوره‌ها گواهی اعطا می‌شود، تصریح کرد: دوره‌های تربیت مدرس برای سومین بار در گیلان برگزار شده است و طبق آمار اعلام شده، حدود 650 نفر مدرس را تحت پوشش قرار می‌دهد.

<>

<>به گزارش ایسنا، سومین دوره تربیت مدرس مهارت‌های عمومی با حضور بیش از 200 نفر از مدرسان مراکز علمی کاربردی استان گیلان از امروز، 9 دی‌ماه آغاز و تا پنجشنبه، 11 دی‌ماه 93 به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

<>

<>محتوای این دوره در محورهای روش‌های تدریس، فن برقراری ارتباط، رفتار و روابط انسانی، ارزیابی و سنجش فعالیت‌های آموزشی، نظام‌های آموزشی و مهارت‌های چهارگانه(فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی) به مدرسان ارائه خواهد شد.

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳