اخبار / دانشگاهی / برگزاری امتحانات دبیرستان به صورت نهایی برای افزایش تاثیر سابقه تحصیلی در کنکور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

برگزاری امتحانات دبیرستان به صورت نهایی برای افزایش تاثیر سابقه تحصیلی در کنکور

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش از برگزاری نخستین جلسه شورای سنجش و گزینش دانشجوی بدون کنکور در روزهای پایانی هفته خبر داد و گفت: برای افزایش تاثیرگذاری سوابق تحصیلی باید امتحانات پایه اول و دوم دبیرستان نیز نهایی شود و نباید صرفاً سابقه تحصیلی مقطع سوم متوسطه در جذب دانشجو تاثیرگذار باشد.
عبدالرسول عمادی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: مجلس مصوبه ای را برای حذف کنکور تصویب کرده است که پیرو آن شورای سنجش و گزینش دانشجو با حضور نمایندگان وزارت علوم، بهداشت، و آموزش و پرورش تشکیل شد، اما این شورا تاکنون جلسه ای تشکیل نداده بود و قرار است نخستین جلسه این شورا در روزهای پایانی این هفته تشکیل شود.
تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سال آینده
وی افزود: تاثیر سوابق تحصیلی برای کنکور سال آینده 25 درصد است و به تدریج این تاثیرگذاری برای سالهای آینده افزایش می یابد.
امتحانات اول و دوم دبیرستان برای سوابق تحصیلی در کنکور نهایی می شود
عمادی درباره نحوه افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور توضیح داد: هدف نباید صرفاً سوابق تحصیلی سوم دبیرستان باشد بلکه باید کل دوره متوسطه دوم باشد و به همین دلیل به تدریج باید امتحانات دانش آموزان در سالهای اول و دوم دبیرستان نیز نهایی شود و نتایج آن در پذیرش دانشجوی بدون کنکور تاثیرگذار باشد.
اصلاح سوابق تحصیلی دانش آموزان تا 12 آذر
وی با بیان اینکه تاثیر سوابق تحصیلی پایه های اول و دوم دبیرستان به تدریج اعمال می شود، تصریح کرد: سامانه کنترل سوابق تحصیلی دانش آموزان تا 12 اذر ماه باز است و متقاضیان شرکت در کنکور می توانند با مراجعه به سایت www.dipkod.ir اطلاعات خود را کنترل کرده و در صورت صحیح بودن اطلاعات آن را تایید کنند.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش ادامه داد: اگر اطلاعات ثبت شده دانش آموزان در سایت صحیح نبود، باید به صورت اینترنتی آن را به منطقه و اداره آموزش و پرورش اعلام کنند تا اطلاعات آنها برای کنکور اصلاح شود. همچنین روند اصلاح اطلاعات دانش آموزان در مدت زمان کمی انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست. اما برخی اصرار دارند شخصاً به موضوع اصلاح اطلاعات فرزندانشان رسیدگی کنند که آنها می توانند به اداره آموزش و پرورش منطقه مراجعه کنند.
عمادی درباره اینکه برخی از دانش آموزان به دلیل کند بودن اینترنت هنوز نتواسنته اند سوابق تحصیلی خود را کنترل کنند، توضیح داد: کم سرعت بودن اینترنت برای همه یکسان است و مشکلی است که در کشور وجود دارد. توصیه می شود که دانش آموزان در ساعات پایانی شب اقدام به کنترل سوابق تحصیلی خود کنند. ضمن آنکه دانش آموزان تا 12 آذرماه فرصت دارند تا سوابق تحصیلی خود را اصلاح کنند.
وی در پایان اعلام کرد: دستورالعمل آزمون مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان برای سال تحصیلی آینده در حال تدوین است و بزودی زمان برگزاری این آزمون ها اعلام می شود.
منظور از سابقه تحصیلی چیست؟
منظور از سابقه تحصیلی نمرات دروس سه سال آخر دوره متوسطه که امتحانات آن مطابق اصول سنجش و اندازه‌گیری توسط وزارت آموزش و پرورش به‌صورت سراسری، نهایی و استاندارد مطابق مصوبات شورای‌عالی آموزش و پرورش برگزار می شود، است. همچنین سوابق تحصیلی برای دانش آموزان و داوطلبانی است که از سال 1384 به بعد سوابقشان در مرکز سنجش آموزش و پرورش کشور ثبت شده است.

تاریخ خبر سه شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۲