اخبار / علمی، پژوهشی / برگزاري كلاس‌هاي ‌ساخت ربات در گچساران به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

برگزاري كلاس‌هاي ‌ساخت ربات در گچساران

مدير كانون بسيج جوانان گچساران گفت: براي نخستين‌بار در گچساران كلاس‌هاي عملي آموزش ساخت ربات ويژه دانش‌آموزان برگزار مي‌شود.
بيژن بهروزي امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: آموزش ساخت ربات در چهار دوره با در نظرگرفتن اصول روانشناسي و آموزشي براي دانش‌آموزان طراحي شده است.
وي افزود: در اين دوره‌ها دانش‌آموزان با الكترونيك، مكانيك و برنامه‌نويسي در حد مقدماتي آشنا شده و با يادگيري مطالب ساده و نوين در هر دوره رباتي با قابليت‌هاي متفاوت مي‌سازند.
بهروزي ادامه داد: دانش‌آموزان در دوره اول رباط جنگ‌جو، دوره دوم رباط فوتباليست و دوره سوم ربات‌هاي تعقيب خط، تعقيب نور و حل ماز را ياد مي‌گيرند.
وي از برگزاري رشته‌هاي ورزشي ووشو، ژيمناستيك و آموزش كامپيوتر، چاپ بر روي پارچه و نقاشي روي شيشه در كانون بسيج گچساران خبر داد.
مدير كانون بسيج جوانان گچساران گفت: در طرح ثبت‌نام تابستانه كانون بسيج در بخش بانوان، بيش از 800 نفر و در بخش آقايان افزون بر 700 نفر ثبت‌نام كرده‌اند.
بهروزي با اشاره به اينكه خانواده‌هاي سپاه پاسداران براي شركت در اين كلاس‌ها نيازي به پرداخت هزينه ندارند، افزود: خانواده‌هاي شهدا، افراد زيرپوشش كميته امداد امام خميني (ره) و بهزيستي نيز از پرداخت هزينه معاف و مبلغ مورد نظر از طرف اداره حمايتي پرداخت مي‌شود.
وي تصريح كرد: به افرادي كه خود و يا خانواده‌هايشان داراي كارت عضويت فعال بسيج بوده، از 15 تا 25 درصد و افراد بي‌بضاعت 50 درصد تخفيف داده مي‌شود.
بهروزي كلاس‌هاي ويژه خواهران را بالغ بر 40 رشته عنوان كرد و ادامه داد: كلاس‌هاي علمي و ورزشي، هنري از جمله كلاس‌هاي ارائه ‌شده در طول سال و طرح تابستانه نشاط تعالي كانون بسيج گچساران است.
وي خاطرنشان كرد: افراد در صورت داشتن كارت عضويت از طرف كانون بسيج جوانان مي‌توانند به‌صورت رايگان از كتابخانه اين كانون استفاده كنند.
اين مقام سپاه گچساران با بيان اينكه كلاس‌هاي قرآن و مشاوره اين كانون به‌صورت رايگان برگزار مي‌شود، بيان كرد: مشاوره در زمينه مشكلات اجتماعي، تحصيلي و همچنين مشكلات جوانان در زمينه ازدواج به‌صورت هفتگي در كانون بسيج جوانان برگزار مي‌شود.
بهروزي هدف از اجراي اين طرح را تحقق رهنمودهاي مقام معظم رهبري(مدظله) درباره اوقات فراغت، فراهم‌آوردن زمينه‌هاي ارتقاي اخلاقي، علمي و هنري براي نسل جوان عنوان كرد.
وي گفت: اين كلاس‌ها و برنامه‌هاي تابستاني براي ارتقاي سطح علمي و معنوي جوانان مناسب بوده و سبب تقويت مهارت و عزت نفس در شركت‌كنندگان در اين طرح مي‌شود.
بهروزي تحقق تشكيل بسيج ده‌ها ميليوني، حفظ انسجام بسيجيان در قالب برنامه‌هاي مختلف، فعال‌كردن پايگاه‌هاي مقاومت و كانون‌هاي فرهنگي، هنري، ورزشي و غني‌سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را از اولويت‌هاي اجراي اين طرح برشمرد.
مدير كانون بسيج گچساران با اشاره به خنثي‌سازي توطئه‌هاي دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران توسط بسيجيان خاطرنشان كرد: بسيج از پتانسيل و ظرفيت‌هاي خوبي برخوردار بوده و اگر سرمايه‌گذاري مناسبي انجام گيرد، بيش از پيش در مقابله با تهديدهاي استكبار جهاني و جنگ نرم به پيروزي‌هاي چشمگيري مي‌رسد.
بهروزي بيان كرد: شركت در اين كلاس‌ها براي عموم جوانان و نوجوانان آزاد بوده و همه مي‌توانند براي غني‌سازي اوقات فراغت خود در اين كلاس‌ها شركت كنند.

تاریخ خبر یکشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۰