اخبار / فنی و حرفه ای / برنامه‌ریزی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای در 5 سطح به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

برنامه‌ریزی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای در 5 سطح

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید در پنج سطح شهرستان، استان، کشور، منطقه‌ای و بین‌المللی برنامه‌ریزی کند. خبرگزاری فارس: برنامه‌ریزی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای در 5 سطح به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اولین نشست سراسری رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای به مدت دو روز در شیراز برگزار شد.

سهراب رضایی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این نشست، گفت: ما به این اصل مهم اعتقاد داریم که تغییرات را با دل و جان بپذیریم و در جهت حل مشکلات و موانع بکوشیم. همه ما باید ایمان داشته باشیم که دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاهی متفاوت در کشور است.

وی در خصوص اهداف و سیاست‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای، افزود: ما باید به رسالت اصلی خودمان که همانا تربیت تکنیسین کاردان و کارآمد است فکر کنیم و با تمام قوا در محقق شدن این هدف کوشا باشیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: اولین هدف مهم و ویژه ما حفظ و تقویت ارزش‌هاست و اگر بتوانیم به سه فرایند دانشگاه که آموزش- یادگیری و تولید همراه با اشتغال است دست یابیم به بخشی از رسالتمان عمل کرده‌ایم. 

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود علم نافع را شعار اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای معرفی کرد و گفت: یگانه راه نجات نسل جوان و بدنه جامعه از معضل فراگیر بیکاری، علم نافع است و در این زمینه دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید در پنج سطح شهرستان، استان، کشور، منطقه‌ای و بین‌المللی برنامه‌ریزی کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ضمن اشاره به آمایش سرزمین در بحث سیاست‌های توسعه دانشگاه، به الگوهای ارزشی ائمه‌اطهار اشاره کرد و افزود: اگر می‌خواهیم به آموزش عالی ارزش‌مدار که از دیگر شعارهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای است، برسیم باید فکر و منش خود را به ائمه‌اطهار که بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین الگوها در تمام دنیا هستند نزدیک کنیم و اگر دانشجویی به این سطح تفکر برسد در سایه سار این عمل به رشد و بالندگی خواهد رسید. 

در این نشست مواردی از قبیل برگزاری مسابقات و فعالیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای از سوی برخی از آموزشکده‌ها از جمله مسابقات رباتیک در آموزشکده باهنر شیراز، مسابقات بتون در آموزشکده شهید منتظری مشهد، مسابقات طراحی و دوخت در دانشکده فنی شریعتی تهران، مسابقات ورزشی در آموزشکده فنی رامسر، ایجاد و دستور تشکیل شرکت دانش‌بنیان در استان فارس از جمله پیشنهادهایی بود که از طرف حاضرین در این نشست مورد تائید قرار گرفت.

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰