اخبار / مسابقات علمی / برتری دانشگاههای شریف و تهران در برنامه نویسی- اعزام به مسابقات لهستان به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

برتری دانشگاههای شریف و تهران در برنامه نویسی- اعزام به مسابقات لهستان

سیزدهمین دوره مسابقه مقدماتی برنامه نویسی دانشجویی (ACM) با برتری تیم دانشگاه شریف به کار خود پایان داد. دکتر رامتین خسروی - سرپرست مسابقه برنامه نویسی (ACM) منطقه غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: سیزدهمین دوره مسابقه برنامه نویسی ACM با برتری یک تیم از دانشگاه صنعتی به کار خود پایان داد. وی با اشاره به نتایج این دوره از رقابت ها خاطرنشان کرد: تیم دانشگاه صنعتی شریف با حل 7 مساله رتبه اول و یک تیم از دانشگاه تهران با حل 6 مساله رتبه دوم را از آن خود کردند.
  سرپرست مسابقه برنامه نویسی (ACM)منطقه غرب آسیا با بیان اینکه تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جایگاه سوم قرار گرفت، یادآور شد: این تیم با حل 6 مساله در مدت زمان بیشتر از دانشگاه تهران حائز رتبه سوم شد.
  خسروی در این زمینه توضیح داد: دانشگاه های شرکت کننده بر اساس تعداد مسایل حل شده رتبه بندی می شوند و در صورتی که دو تیم امتیازهای یکسانی کسب کنند، بر اساس زمان صرف شده برای حل مسایل رتبه بندی می شوند.
  عضو هیئت علمی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران یادآور شد: دو تیم برتر این دوره از رقابت ها به مسابقه جهانی ACM که در اردیبهشت در کشور لهستان برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

تاریخ خبر یکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰