اخبار / دانشگاهی / بازنگری در شیوه پذیرش از لیسانس در دانشگاه علوم پزشکی تهران به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

بازنگری در شیوه پذیرش از لیسانس در دانشگاه علوم پزشکی تهران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران از بازنگری در دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر گروهی از اساتید در حال بررسی این شیوه پذیرش هستند و پس از بررسی آن، بازنگری در این شیوه اعمال می شود.
دکتر علی جعفریان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پذیرش دانشجوی پزشکی از دوره لیسانس در دانشگاه علوم پزشکی تهران، شیوه ای است که چندین سال است در این دانشگاه اجرا می شود و افرادی که دارای لیسانس رشته های تجربی و مهندسی هستند می توانند در آزمون دانشگاه شرکت کنند و به عنوان دانشجوی رشته پزشکی تحصیل خود را آغاز کنند.
وی افزود: بررسی های اولیه نشان می دهد که این دانشجویان در مقایسه با سایر دانشجویانی که از کنکور سراسری در رشته پزشکی پذیرفته می شوند، در امتحانات جامع علوم پایه اختلاف معناداری نداشته اند و این نشان می دهد که از نظر آموزشی تفاوتی میان این دو گروه وجود ندارد.
جعفریان اظهار داشت: گروهی از اساتید در دانشکده پزشکی در حال بررسی وضعیت آموزشی این دوره و این شیوه خاص پذیرش هستند که پس از بررسی نهایی آنها بازنگری لازم در این شیوه پذیرش صورت می گیرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: البته از سال 90 در دانشکده پزشکی، شیوه آموزش برای دانشجویانی که از کنکور سراسری پذیرفته می شوند نیز تغییراتی یافته است که دروس آنها به صورت ادغام یافته تدریس می شود و اصلاحات لازم برای به روز کردن دروس انجام شده است.

تاریخ خبر یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲