اخبار / دانشگاهی / بازنگری برنامه های درسی کارشناسی ارشد قرآن و حدیث به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

بازنگری برنامه های درسی کارشناسی ارشد قرآن و حدیث

رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور از بازنگری برنامه های درسی کارشناسی ارشد قرآن و حدیث بعد از ۳۰ سال تدریس خبرداد. <>به نقل از وزارت علوم، اولین نشست تدوین مبانی بازطراحی مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث برگزار شد.

<>در این نشست ابوالفضل خوش‌منش به وضعیت رشته‌ها و گرایش‌های موجود علوم قرآن و حدیث پرداخت و گفت : درحال حاضر ۱۷ برنامه در مقطع کارشناسی ارشد قرآن و حدیث دارای مجوز اجرا هستند که سیزده برنامه آن مربوط به سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۹۰ بوده و چهار برنامه دیگر بین سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ تصویب شده‌اند که ناگزیر از بازنگری در این رشته‌ها پس از ۳۰ سال تدریس و بازخوردگیری هستیم.

<>وی در ادامه به ضرورت بازنگری رشته‌های علوم قرآن و حدیث منطبق بر مدل‌های رسمی برنامه‌ریزی درسی اشاره کرد و گفت: در وهله نخست تلاش آن است که تعریف، اهداف و کارکردهای مقطع کارشناسی ارشد و تفاوت آن با دوره کارشناسی روشن شود و سپس بر مبنای آن، خروجی مورد انتظار در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث تعیین و مدل علمی گسترش رشته در مقطع کارشناسی ارشد به دست آید.

<>رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور اعلام کرد: به دنبال آن هستیم تا نتایج اولیه جلسات مربوط به تدوین مبانی بازطراحی مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث را قبل از تصویب به تمامی مراکز مجری رشته جهت بازخوردگیری و اخذ نظرات ارسال کنیم.

<> وی افزود: بعد از تصویب مبانی مذکور، طراحی برنامه‌های درسی به دانشگاه‌ها و مراکز مجری رشته محول خواهد شد.

<>

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی ارشد 
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3<>

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵