اخبار / دانشگاهی / بازنگری برنامه تحصیلات تکمیلی رشته مهندسی صنایع / اعلام گرایش ها به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اعلام گرایش ها

رئیس کمیته تخصصی مهندسی صنایع شورای برنامه ریزی آموزش عالی گفت: بازنگری برنامه تحصیلات تکمیلی این رشته پایان یافت و دانشگاه ها می توانند از برنامه درسی جدید استفاده کنند. 
<>محمد مهدی سپهری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: روند بازنگری برنامه تحصیلات تکمیلی رشته مهندسی صنایع در تابستان امسال به اتمام رسید و در سایت وزارت علوم بارگذاری شده است.

<>وی افزود: تمامی جزئیات برنامه درسی مهندسی صنایع در مقاطع تحصیلات تکمیلی در قالب کتابچه ای تدوین شده است.

<>رئیس کمیته مهندسی صنایع شورای برنامه ریزی آموزش عالی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها می توانند برنامه بازنگری شده مهندسی صنایع در مقاطع تحصیلات تکمیلی را از مهرماه سال جاری اجرا کنند.

<>

<>اصلاح عناوین گرایش های مهندسی صنایع

<>سپهری با بیان اینکه در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع ۹ گرایش وجود دارد، گفت: برخی از عناوین گرایش ها مفهوم روشن و صحیحی نداشت که در بازنگری انجام شده این عناوین اصلاح و بازنگری شد.

<>وی عنوان کرد: درحال حاضر مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع دارای ۹ گرایش بهینه سازی سیستم ها، سیستم های سلامت، لجستیک و زنجیره تامین، سیستم های کلان، سیستم های مالی، مدیریت مهندسی، کیفیت و بهره وری، مدیریت پروژه و سیستم های اطلاعاتی است.

<>رئیس کمیته مهندسی صنایع شورای برنامه ریزی آموزش عالی خاطرنشان کرد: در این بازنگری نام گرایش سیستم های اقتصادی و اجتماعی به سیستم های کلان تغییر یافت.

<>سپهری تاکید کرد: همچنین گرایش مهندسی مالی به سیستم های مالی تغییر کرده و گرایش مدیریت مهندسی جایگزین گرایش مدیریت سیستم و بهره وری شده است.

<>وی عنوان کرد: گرایش های «کیفیت و بهره وری» و «سیستم های اطلاعاتی» از گرایش های جدیدی است که در این بازنگری به این برنامه درسی اضافه شده اند.

<>

<>جزئیات بازنگری مقطع دکتری مهندسی صنایع

<>رئیس کمیته مهندسی صنایع شورای برنامه ریزی آموزش عالی درخصوص جزئیات بازنگری مقطع دکتری این رشته گفت: از سال ۷۷ تاکنون برنامه درسی این رشته در مقطع دکتری تغییر نکرده بود.

<>سپهری اظهار داشت: در دفترچه های گذشته پذیرش دانشجو برای دوره دکتری رشته مهندسی صنایع ۳ گرایش اعلام شده بود و دانشگاه ها می توانستند گرایش های جدید را ایجاد کنند، اما عملا بسیاری از دانشگاه به سه گرایش نامبرده شده در این دفترچه اکتفا می کردند.

<>وی تاکید کرد: در بازنگری صورت گرفته برای دوره دکتری این رشته ۸ گرایش بهینه سازی سیستم ها، سیستم های سلامت، لجستیک و زنجیزه تامین، سیستم های کلان، سیستم های مالی، کیفیت و بهره وری، مدیریت پروژه و سیستم های اطلاعاتی تدوین شده است.

<>رئیس کمیته مهندسی صنایع شورای برنامه ریزی آموزش عالی گفت: با راه اندازی این گرایش ها مصاحبه متقاضیان ورود به دوره های دکتری این رشته تخصصی تر و دقیق تر انجام می شود.

<>وی خاطرنشان کرد: دانشجویان این رشته در دوره دکتری می توانند با تشخیص استاد راهنما دروس مربوط به یک گرایش و حداکثر تا سه گرایش را اخذ کنند.

<>

<>بازنگری دروس دوره مهندسی صنایع

<>رئیس کمیته مهندسی صنایع شورای برنامه ریزی آموزش عالی از بازنگری دروس مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این رشته خبر داد و گفت: عناوین برخی از دروس این رشته شباهت های زیادی با هم داشت که طبق بازنگری انجام شده عناوین آنها اصلاح شد.

<>سپهری خاطرنشان کرد: درحال حاضر مشکل مشابهت در عناوین دروس این رشته برطرف شده است.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری، کارشناسی ارشد 
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵