اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / بازدید معاون علمی پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از SID به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

بازدید معاون علمی پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از SID

خبرگزاری فارس: سیدی معاون علمی پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از SID بازدید کرد. خبرگزاری فارس: بازدید معاون علمی پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از SID به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در نشست مشترک با حضور سیدی معاون علمی پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قاضی مغربی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی و افشین صندوقدار رئیس مرکز اطلاعات علمی، فعالیت‌ها و دستاوردهای مرکز اطلاعات علمی معرفی شد.
 
در این جلسه که همزمان با هفته پژوهش و فناوری برگزار شد، صندوقدار ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های مرکز اطلاعات علمی تشریح کرد: افتتاح سامانه مقالات مجامع علمی کشور، مطالعه و بررسی شاخص‌های جدید علم سنجی، تمدید تفاهم‌نامه با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه نمایه‌سازی نشریات، امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه پیام نور در زمینه نمایه‌‌سازی نشریات این دانشگاه، استخراج گزارش‌های استنادی نشریات و ارائه آن به تمامی نهادها و مراکز علمی کشور، امضای تفاهم‌نامه با سازمان آموزش بانکداری کشور برای تامین منابع اطلاعاتی بین‌المللی، امضای بیش از 170 تفاهم‌نامه با مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی کشور، شرکت در نمایشگاه‌های معتبر داخلی، معرفی بیش از 400 عنوان از مجامع علمی کشور در صفحه SID، برگزاری 17 کارگاه و پنج دوره آموزشی، راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال با بیش از پنج هزار عنوان کتاب، فراهم کردن امکان دسترسی به منابع خارجی برای مراکز پژوهشی و محققان،‌ برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به سفارش مراکز علمی کشور، عضویت در کمیته‌ راهبری سامانه علمی کشور‌، تامین منابع تخصصی و علمی از پایگاه‌های معتبر بین‌المللی برای سازمان‌های طرف قرارداد و ... از اهم دستاوردهای مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی در سال 89 تا 90 بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: آمار مراجعه به تارگاه SID در آبان ماه سال جاری از مرز 26 میلیون بازدید گذشت که این مسئله بیانگر استقبال و توجه ویژه جامعه علمی کشور به این پایگاه علمی می‌باشد.
 
قاضی مغربی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاه نیز ضمن تمجید از اقدامات صورت گرفته خاطرنشان کرد مرکز اطلاعات علمی به عنوان یکی از مراکز مهم و پیشروی جهاد دانشگاهی در حوزه پزوهش و فناوری است.
 
در ادامه سیدی، معاون علمی پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن بازدید از فعالیت‌ها و دستاوردهای مرکز اطلاعات علمی گفت: مرکز اطلاعات علمی این پتانسیل را دارد تا بتواند ضریب نفوذ خود را در بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی افزایش دهد. در این راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از این مرکز حمایت‌های لازم را برای فراهم نمودن امکانات و ساختارهای الکترونیکی لازم جهت افزایش سرعت نشر انجام خواهد داد.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۰