اخبار / علمی، پژوهشی / بازتاب پرتاب ماهواره ایرانی رصد به فضا - غرب مبهوب موفقیت دانشمندان ایرانی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

بازتاب پرتاب ماهواره ایرانی رصد به فضا - غرب مبهوب موفقیت دانشمندان ایرانی

خبرگزاری ریانووستی روسیه نوشت : دانشمندان سازمان هوافضای جمهوری اسلامی ایران موفق شدند ماهواره جدید رصد، نخستین ماهواره تصویربرداری ایران را که تمامی مراحل طراحی، ساخت، تجمیع ، تست و آماده سازی برای پرتاب آن در داخل ایران انجام شده است  در مدار زمین قرار دهند.   به نوشته خبرگزاری ایتارتاس پرتاب این ماهواره گام موفق دیگر ایران در عرصه هواوفضاست. شبکه های رادیویی و تلویزیونی روسیه نیز خبر پرتاب موفقیت آمیز ماهواره رصد و قرارگرفتن این ماهواره را در مدار زمین منعکس کردند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس از این اقدام متخصصان ایرانی با عنوان شاهکار یاد کرد و این موفقیت را پاسخی به تهدیدها و تحریم های غرب ضد ایران خواند.  خبرگزاری رویترز هم اعلام کرد ایران موفق شد دومین ماهواره ساخت خود را در مدار قرار دهد. خبرگزاری آلمان هم اعلام کرد ایران با قرار دادن نخستین ماهواره تصویربرداری خود در مدار زمین ، طرح های فضایی خود را به رخ جهان کشید . روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز موفقیت آمیز بودن پرتاب ماهواره رصد را نشان دهنده مهارت مهندسان ایرانی دانست . نخستین ماهواره تصویربرداری ایران دیروز به فضا پرتاب شد و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت .

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۰