اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / ایجاد پارک علم و فناوری مصوب تا سال آینده در تمام استان‌های کشور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ایجاد پارک علم و فناوری مصوب تا سال آینده در تمام استان‌های کشور

معاون پژوهشی وزارت علوم از ایجاد پارک علم و فناوری مصوب تا سال آینده در استان‌هایی که پارک ندارند، خبر داد. خبرگزاری فارس: ایجاد پارک علم و فناوری مصوب تا سال آینده در تمام استان‌های کشور به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس محمد مهدی‌نژاد معاون پژوهشی وزارت علوم صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری یکی از مهمترین کنفرانس‌هایی است که در دنیا برگزار می‌شود، گفت: پارک‌های علم و فناوری ساختاری برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و نوآوری هستند.

مهدی‌نژاد افزود: این پارک‌ها به عنوان حلقه گم‌شده کشور ایجادشدند و اثربخشی خود را تاکنون به اثبات رسانده‌اند.

به گفته وی، ۲۵ پارک مصوب در ۳۱ استان کشور وجود دارد و تا سال آینده در استان‌هایی که پارک علم‌وفناوری ندارد، پارک مصوب ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری گفت: این کنفرانس فرصت خوبی برای تبادل اصلاحات علمی و مستمر است و باعث ایجاد ارتباط بیشتر بین دانشمندان و متخصصان ایرانی و مؤسسات خارجی می‌شود. همچنین باعث ارتقاء بهره‌وری تجاری‌سازی فناوری می‌شود و شناخت جهانیان را از فعالیت‌های کشور افزایش می‌دهد.

وی شهرک علم و فناوری اصفهان را محل برگزاری این کنفرانس اعلام کرد و گفت: کنفرانس بین‌المللی پار‌ک‌های علم و فناوری از یکم آذرماه آغاز می‌شود و تا سوم آذرماه ادامه دارد.

مهدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وجود 2 محور در پارک‌های علم و فناوری گفت: یکی از محورها اداره کردن و توسعه زیرساخت‌ها و بخش دوم تعهد بر قراردادهای مالی است. بخش اول منابع لازم دارد که دولت تأمین می‌کند اما در بخش دوم پارک‌های علم و فناوری باید با توسعه محسوس و خرید و فروش منابع لازم را فراهم کنند.

وی ادامه داد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سه میلیارد تومان بودجه مالی دارد و این در حالی است که گردش مالی این شهرک بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به اعطای وام 10میلیون تومانی به شرکت‌های در حال رشد از وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومانی به شرکت‌های پارکی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ابلاغ نهایی اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی با ظرفیت سرمایه اولیه ۳ میلیارد تومان بتوانیم این بخش را فعال کنیم و این نوع تسهیلات و معافیت‌ها را افزایش دهیم.

به گفته وی، تا پایان برنامه پنجم توسعه 3 هزار شرکت دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری به ۲۰ هزار شرکت افزایش می‌یابند.

تاریخ خبر یکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰