اخبار / دانشگاهی / ایجاد مقطع تحصیلات تکمیلی در برخی مراکز علمی کاربردی از سال آینده‌ علمی کاربردی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ایجاد مقطع تحصیلات تکمیلی در برخی مراکز علمی کاربردی از سال آینده‌ علمی کاربردی

<>رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: برای سال 96 و 97 برنامه داریم که به صورت محدود مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به برخی از مراکز با کیفیت علمی کاربردی داده شود.

<>‌دکتر محمدحسین امید در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه فعلا افزایش مقطع تحصیلات تکمیلی را طی سال جاری در مراکز علمی کاربردی نداشته‌ایم، افزود: برای سال 96 و 97 برنامه داریم که به صورت محدود به برخی از مراکز باکیفیت علمی کاربردی، مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد داده شود که احتمالا یکی از مراکزی که موفق به گرفتن مقطع تحصیلات تکمیلی خواهد شد، جهاد دانشگاهی است.

<>وی در خصوص افزایش مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های علمی کاربردی، ادامه داد: مراکز علمی کاربردی ازجمله جهاددانشگاهی که از کیفیت عملکرد آن‌ها اطمینان داریم، محدودیتی در افزایش رشته و پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی نخواهند داشت. 

<>جهاددانشگاهی با کیفیت‌ترین مرکز علمی کاربردی است

<>معاون اداری مالی وزیر علوم جهاددانشگاهی را یکی از با کیفیت‌ترین مجموعه‌ها در میان مراکز علمی کاربردی دانست و اظهار کرد: همواره جهاددانشگاهی و هیات امنا آن تاکید بسیاری برای ارتقا این کیفیت این مراکز دارند و مسلما در دوره جدید این کیفیت بیشتر خواهد شد.

<>امید با بیان اینکه مهارت فقط در صنعت تعریف نمی‌شود، تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی در چهار حوزه صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر فعالیت می‌کند که در تمام این حوزه‌ها مهارت مطرح است.

<>70 درصد رشته‌های علمی کاربردی باید مهارتی ارائه شوند

<>وی با تاکید براینکه تمام رشته‌های ما می‌توانند مهارتی باشند و یا غیرمهارتی اداره شوند، اضافه کرد: مشکل ما این است که علی‌رغم آن که بسیاری از رشته‌ها در دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس محتوا مهارتی تعریف شدند، ولی عملا در اجرا غیرمهارتی اداره می‌شوند؛ درحالی‌که باید بیش از 70 درصد این رشته‌ها به‌صورت عملی، کارآموزی و کارگاهی ارائه شوند ولی به رشته‌های تئوری با اسامی متفاوت نسبت به اسامی رشته‌های دانشگاه‌های کلاسیک کشور تبدیل شدند.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه علمی کاربردی و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3<>

تاریخ خبر شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵