اخبار / دانشگاهی / ایجاد رشته‌های پیوسته کارشناسی‌ارشد و دکتری، راهکار جذب دانشجو در رشته‌های علوم پایه به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ایجاد رشته‌های پیوسته کارشناسی‌ارشد و دکتری، راهکار جذب دانشجو در رشته‌های علوم پایه

<>معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد ایجاد رشته‌هایی که بازار کار داشته باشند و متناسب با علم روز دنیا و نیازهای جامعه باشند، در اولویت وزارت علوم قرار دارند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مجتبی شریعتی‌نیاسر در مراسم بزرگداشت هفته آموزش در دانشگاه علوم انتظامی امین گفت: با تحولاتی که در دنیای امروز رخ داده است ارتباط و پیوستگی علوم بیشتر شده است، بنابراین در برنامه‌ریزی توسعه هدفمند آموزش عالی، رشته‌های تحصیلی میان رشته‌ای و ترکیبی در اولویت هستند.

<>او افزود: اولویت وزارت علوم در توسعه آموزش عالی ایجاد رشته‌هایی است که بازار کار داشته باشند و متناسب با علم روز دنیا و نیازهای جامعه باشند.

<>شریعتی‌نیاسر بر حمایت از رشته‌های علوم پایه تاکید کرد و گفت: چون رشته‌های علوم پایه در کوتاه‌مدت به اشتغال منجر نمی‌شوند، با کمبود تقاضا مواجه هستند که برای تشویق دانشجویان برای ورود به این رشته‌ها باید برنامه‌های داشته باشیم که ایجاد رشته‌های پیوسته کارشناسی‌ارشد و دکتری یکی از این راهکارها است.

<>معاون آموزشی وزیر علوم به رشد جمعیت دانشجویی و افزایش رشته‌های مختلف دانشگاه علوم انتظامی امین اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با موفقیت‌های که در عرصه آموزش داشته است موفق شده است در مقطع تحصیلی دکتری نیز دانشجو پذیرش کند. در بررسی اعطای مجوز به رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های نظامی و انتظامی، رشته‌های تخصصی و کاربردی که در سایر دانشگاه‌های کشور وجود ندارند در اولویت هستند، به ویژه اگر منجر به جذب نیروی انسانی جدید و افزایش ظرفیت اشتغال کشور شوند.

<>در پایان این مراسم از استادان و مدیران آموزشی برتر دانشگاه علوم انتظامی امین تجلیل شد.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری، کارشناسی ارشد 
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶