اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / ایجاد دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکترای -سیاست‌گذاری فرهنگی- به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ایجاد دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکترای -سیاست‌گذاری فرهنگی-

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: برای اینکه مدیران فرهنگی بتوانند از لحاظ مدرک دانشگاهی ارتقاء پیدا کنند در حال مذاکره برای تأسیس دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکترای سیاست‌گذاری فرهنگی و مدیریت فرهنگی در پژوهشکده مطالعات فرهنگی وزارت علوم هستیم. خبرگزاری فارس: ایجاد دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکترای "سیاست‌گذاری فرهنگی" به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام این خبر گفت: امسال رویکرد وزارت علوم ایجاد نشاط در دانشگاه‌ها و رفتن به سوی دانشگاهی با نشاط است که لازم است همکاران در دانشگاه‌های کشور هماهنگی‌های لازم را به عمل بیاورند.

وی افزود: یک بخش از ایجاد نشاط در دانشگاه‌ها، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است و این کرسی‌ها می‌تواند فضای دانشگاه‌ها را به سمت تضارب آرا، ایجاد فضای علمی، عقلانی و منطقی سوق دهد.

خواجه‌سروی خاطرنشان کرد: برای اینکه مدیران فرهنگی بتوانند از لحاظ مدرک دانشگاهی ارتقاء پیدا کنند در حال مذاکره برای تأسیس دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکترای سیاست‌گذاری فرهنگی و مدیریت فرهنگی در پژوهشکده مطالعات فرهنگی وزارت علوم هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد:‌ این مدارک دکتری و کارشناسی‌ارشد قطعاً پژوهش‌محور است و آئین‌نامه دکترای پژوهش‌محور به زودی از سوی وزارت علوم ابلاغ می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران فرهنگی کشور تجربیات علمی بسیار خوبی دارند که باید از لحاظ توان نظری و تئوریک تقویت شوند.

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۰