اخبار / دانشگاهی / ایجاد 38 رشته جدید علوم پزشکی / جذب 200 نفر عضو هیات علمی علوم پزشکی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جذب 200 نفر عضو هیات علمی علوم پزشکی

  دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3
معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در یک سال گذشته موفق به دریافت مجوز راه‌اندازی 38 رشته جدید حوزه علوم پزشکی و تایید 200 پرونده جذب هیات علمی علوم پزشکی در همه واحدهای دانشگاه شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، فعالیت معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در یک‌سال گذشته طرح‌ریزی برای ایجاد گام‌های موثر در راستای توسعه کمی و کیفی حوزه علوم پزشکی بوده است.

بازنگری ساختار و تشکیلات سازمانی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین طراحی و پیشنهاد ساختار جدید معاونت‌های علوم پزشکی واحدهای دانشگاهی، بازنگری ساختار و تشکیلات بیمارستان‌های تابعه دانشگاه، بازنگری شهریه دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه و ارزیابی درونی و بیرونی همه واحدهای دانشگاهی مجری رشته‌های علوم پزشکی از اهم اقدامات حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

راه‌اندازی مراکز مهم علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامیهمچنین معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است در یک سال گذشته، دفاتر EDC و EDO را در واحدهای دانشگاهی، شورای مرکزی انتشارات علوم پزشکی، کمیته اخلاق زیست‌پزشکی حوزه معاونت علوم پزشکی، مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی و سیستم HIS بیمارستان‌ها را راه‌اندازی کند.

شناسایی نخبگان و استعدادهای درخشان علوم‌پزشکی و توانمندسازی آنها، برگزاری دومین جشنواره علوم‌پزشکی لقمان حکیم، تدوین طرح دانشگاه سالم و اجرای آن در 67 واحد دانشگاهی، اصلاح تعرفه‌های تشخیصی و درمانی بیمارستان‌های دانشگاه و اعتباربخشی آموزشی و درمانی همه بیمارستان‌های دانشگاه و ارتقای هفت بیمارستان به رتبه اول اعتباربخشی درمانی کشور از دیگر اقدامات معاونت علوم‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در یک‌ سال گذشته بوده است.

حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق اهداف دانشگاه در عرصه پزشکی و اصلاح هرم هیأت علمی، الگوهای مختلفی را برای تأمین اعضای هیأت علمی پیاده کرد که یکی از آنها جذب اعضای هیأت علمی از میان فارغ‌التحصیلان ممتاز و کارآمد در رشته‌های علوم پزشکی بود. این معاونت در سال‌های 93 و 94، سه دوره فراخوان جذب هیات علمی علوم پزشکی را برگزار کرد و در مجموع 1529 پرونده را بررسی کرد که از این میان 200 نفر مورد تایید قرار گرفتند و به واحدهای دانشگاه معرفی شدند. اما این معاونت در یک‌سال گذشته 1500 پرونده متقاضی جذب هیات علمی حوزه علوم پزشکی دانشگاه را مورد بررسی قرار داده است.محدودیت اصلی عدم امکان جذب بیشتر متقاضیان، تعهدات قانونی آن‌ها به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که این موضوع اجازه جذب آنها را در دانشگاه آزاد اسلامی نمی‌دهد.

ایجاد 38 رشته علوم پزشکی جدید در یک‌سال گذشتهمعاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در یک‌سال گذشته 263 پرونده راه‌اندازی رشته‌های علوم پزشکی را مورد بررسی قرار داد و 177 پرونده را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال کرد و در نهایت مجوز راه‌اندازی 38 رشته جدید علوم پزشکی از شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت شد.

از دیگر اقدامات حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌ریزی طرح سوال و برگزاری سه دوره آزمون‌های علوم پایه و پیش‌کارورزی برای همه رشته‌های دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در همه واحدهای دانشگاه و با همکاری مرکز آزمون دانشگاه بوده است.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3    

تاریخ خبر سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵