اخبار / دانشگاه پیام نور / ایجاد 30 رشته کارشناسی ‌ارشد در دانشگاه‌های پیام‌نور یزد تا پایان سال به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ایجاد 30 رشته کارشناسی ‌ارشد در دانشگاه‌های پیام‌نور یزد تا پایان سال

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور استان یزد گفت: در حال حاضر در واحدهای دانشگاه پیام‌نور یزد 20 رشته کارشناسی ارشد دایر شده که تا پایان سال جاری این تعداد به 30 رشته افزایش خواهد یافت. خبرگزاری فارس: ایجاد 30 رشته کارشناسی ‌ارشد در دانشگاه‌های پیام‌نور یزد تا پایان سال به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، عباس کلانتری رئیس دانشگاه پیام‌نور استان یزد در مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالوود دانشگاه پیام‌نور این استان با بیان اینکه این دانشگاه یکی از فراگیرترین و در عین حال معتبرترین دانشگاه‌های نیمه حضوری جهان است، گفت: دانشگاه پیام‌نور از حیث امکانات و اعضای هیئت علمی از دانشگاه‌های معتبر دنیا به شمار می‌آید.

وی با اشاره به قرارگرفتن دانشگاه پیام‌نور در رتبه بیست و یکم دانشگاه‌های کشور، افزود: در برخی از استان‌ها رتبه دانشگاه دولتی آن استان از دانشگاه پیام‌نور پایین‌تر است.

کلانتری خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه جزو با سوادترین دانشجویان هستند، به گونه‌ای که در سال گذشته در آزمون استخدامی آموزش و پرورش بیشتر استخدامی‌ها از این دانشگاه بودند.

وی با اشاره به تحصیل 36 هزار دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام‌نور استان یزد، تصریح کرد: در حال حاضر در این واحدها 20 رشته کارشناسی‌ارشد دایر شده که تا پایان سال جاری این تعداد به30 رشته و در ظرف دو سال به50 رشته افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان یزد با اشاره به فعالیت150 عضو هیئت علمی تمام وقت و600 استاد حق‌التدریسی در مراکز دانشگاه پیام نور یزد، اظهار داشت: تاکنون 217 طرح پژوهشی در این مراکز خاتمه یافته و 84 طرح نیز در حال اجراست.

وی با اشاره به چاپ220 مقاله معتبر علمی پژوهشی از راه‌اندازی دو پژوهشکده نانو و انرژی و مواد خبر داد و گفت: قطب آزمایشگاهی میبد در حال راه‌اندازی است.

تاریخ خبر شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰