اخبار / دانشگاهی / اهتمام وزارت علوم در جلوگیری از رشد کمی آموزش عالی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اهتمام وزارت علوم در جلوگیری از رشد کمی آموزش عالی

<>معاون وزیر علوم اظهار داشت: این که در یک دانشگاه به ازای هراستاد، ۱۰ دانشجوی دکتری پذیرش شود، آینده آموزش عالی را به خطر می اندازد.

<>معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفتگو با مهر گفت: رشد کمی و بی مهار آموزش عالی که موجب افت کیفیت شده، تخریب و ظلم به آموزش است از این رو وزارت علوم با تمام توان جلوی رشد بی رویه را می گیرد.

<>سید ضیاء هاشمی گفت: بارها گفته ایم رشد کمی بی مهار، تخریب و ظلم به آموزش است اما هنوز متاسفانه در جاهایی ادامه دارد.

<>وی ادامه داد: اینکه در یک دانشگاهی به ازای هراستاد، ۱۰ دانشجوی دکتری پذیرش می شود، این ظلم به آموزش است، این آینده آموزش عالی را به خطر می اندازد، این مساله موضع وزارت علوم است و دراین موضع با تمام توان قانونی خود سعی می کند جلوی آن را بگیرد.

<>معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: در مقطعی هم که یک مقدار رشد سریع رخ داده، با هر استدلالی مانند اینکه جوانان ما به خارج از کشور عزیمت نکند  و از این ظرفیت ها استفاده شود، عوارض زیادی ایجاد کرده که می توان به بحث خرید و فروش مقاله و پایان نامه اشاره کرد، وقتی رشد بی مهار باشد و استاد فرصت کنترل نداشته باشد، این مفسده ها به دنبال آن  رخ می دهد.

<>وی ادامـه داد: به هرحال این موضوع غلــط بوده و وزارت علوم با مقــدار اختیاراتی که دارد در این موضع با تمام توان قانونی خود سعی می کند جلوی آن را بگیرد و سعی می کند در توسعه آموزش عالی که بخشی از آن در شورای گسترش آموزش عالی تصویب می شود، حتما ضوابط خاصی را اجرا کند.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتـــریو سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵