اخبار / جهاد دانشگاهی / انتشار 4500 عنوان کتاب از سوی جهاد دانشگاهی کشور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

انتشار 4500 عنوان کتاب از سوی جهاد دانشگاهی کشور

قم - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور از انتشار چهار هزار و 500 عنوان کتاب به عنوان یکی از برنامه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور در عرصه دانشگاهی خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زجاجی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاحیه دفتر سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در قم که در مدرسه معصومیه(س) برگزار شد گفت: جهاد دانشگاهی از سال 59 فعالیت خود را با فعالیت‌های فرهنگی آغاز کرد و انتشار چهار هزار و 500 عنوان کتاب علمی و ... برای محیط‌های دانشگاهی از جمله دستاوردهای این نهاد است.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی با ده بازو کار خود را ادامه می دهد تصریح کرد: مرکز افکار سنجی، ایسنا، ایکنا، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور، مرکز امام و انقلاب و ... از جمله این بخش‌ها هستند.
زجاجی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به تناسب نیازهای زمان تغییراتی در اساسنامه خود ایجاد کرده اظهار داشت: فعالیت‌های این نهاد علاوه بر زمینه فرهنگی در بخش آموزش و پژوهش در حال اجراست و یکی از فعالیت‌های درخشان آن تولید سلول‌های بنیادی در موسسه رویان است.

وی در بخش دیگری با اشاره به ایام شهادت شهید مطهری و هفته معلم و با تبریک این هفته اظهار داشت: در بیان شخصیت شهید مطهری مطالب زیادی گفته شده و مطالب زیادی هم ناگفته مانده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی زمان‌شناسی را از جمله ویژگی‌های مطهری برشمرد و اضافه کرد: شهید مطهری با وجود برخی مخالفت‌ها کتاب داستان راستان را نوشت و هر جا احساس می کرد خلایی وجود دارد وارد عرصه می شد.
وی ادامه داد: استاد مطهری درباره مسئله فلسطین هم سخنرانی و مطالب زیادی دارند و آن را از مهمترین مسایل جهان اسلام می‌دانند.

زجاجی افزود: همچنین وقتی بجث ایرانی‌ گرایی مطرح شد کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام را نوشتند و کتاب سیری در نهج‌البلاغه را هم برای ایستادگی مقابله با التقاطی‌ها نوشتند.

شهادت؛ ثمره ایستادگی بر اصول

وی تاکید کرد: شهید مطهری عمر خود راصرف ترویج اسلام کرد و با اندیشه‌های انحرافی مبارزه کرد و در نهایت جان خود را به  خاطرایستادگی بر سر اصول از دست داد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تأکید کرد: جهاد دانشگاهی هم قصد دارد با تأسی به این شهید برنامه‌های خود را در عرصه‌های مختلف دنبال کند و راه اندازی دفتر سازمان فعالیت‌های قرآنی با همکاری حوزه نیز در همین راستا صورت می‌گیرد تا مجموعه حوزه و دانشگاه بتوانند با همکاری یکدیگر فرهنگ قرآنی را در جامعه توسعه بدهند.

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱