اخبار / سازمان سنجش آموزش کشور / انتخاب رشته آزمون کارشناسی ناپیوسته امروز آغاز می‌شود-ظرفیت پذیرش به تفکیک گروه‌های مختلف به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

انتخاب رشته آزمون کارشناسی ناپیوسته امروز آغاز می‌شود-ظرفیت پذیرش به تفکیک گروه‌های مختلف

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به امکان انتخاب رشته کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون کارشناسی ناپیوسته 92، از آغاز انتخاب رشته این دوره از آزمون از امروز دوشنبه 28 مرداد ماه خبر داد.
دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی ناپیوسته 92 از امروز از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: بر اساس برنامه‌ زمانی پیش‌بینی شده، کلیه داوطلبان حاضر در آزمون دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 92 می‌توانند تا روز پنجشنبه 31 مرداد ماه دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی (دفترچه شماره 2) آزمون را دریافت و نسبت به انتخاب رشته محل‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.
وی با اشاره به امکان انتخاب حداکثر 50 کد رشته محل از میان کد رشته محل‌های مورد علاقه، گفت: داوطلبان باید کد رشته‌های محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه مرتب کرده و حداکثر تا پایان روز پنجشنبه (31 مرداد ماه) به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی در فرم انتخاب رشته الکتریکی اقدام کنند.
وی افزود: متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب کد رشته و محل تحصیل دوره‌های کارشناسی ناپیوسته، دانشگاه آزاد نیز می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org و با مطالعه شرایط و ضوابط مربوطه، نسبت به کد رشته محل‌های تحصیلی خود از این دانشگاه برابر با برنامه اعلام شده توسط دانشگاه اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به پذیرش 180 هزار و 51 داوطلب در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، اظهارکرد: از این تعداد 5338 نفر در گروه آموزش پزشکی و 105 هزار و 152 داوطلب در گروه فنی و مهندسی و 8105 داوطلب در گروه آموزشی علوم کشاورزی پذیرفته می‌شوند.
وی افزود: همچنین 1970 در گروه آموزشی علوم پایه و 53 هزار و 289 نفر در گروه آموزشی علوم انسانی و 6604 نفر در گروه هنر و 393 نفر در گروه آموزشی دامپزشکی پذیرفته می‌شوند.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲