اخبار / دانشگاهی / انتخاب دانشجو توسط هیات علمی، راهکاری موثر در مسیر ارتقای رشته تصویر برداری به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

انتخاب دانشجو توسط هیات علمی، راهکاری موثر در مسیر ارتقای رشته تصویر برداری

<>رییس بخش تصویر برداری بیمارستان امام خمینی با بیان اینکه انتخاب دانشجو در رشته تصویر برداری توسط هیات علمی، راهکاری موثر در مسیر ارتقای این رشته است، تاکید کرد: رشته تصویربرداری دارای استادان مطرح با سطح علمی بالا است که می توانند دانشجویانی فعال در زمینه پژوهش و مقاله نویسی تربیت کنند.

<>

<>دکتر حسین قناعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا -منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه پژوهش در هر لایه علمی نیازمند ثبات برنامه های بهداشتی درمانی است، خاطر نشان کرد: با سرکار آمدن افراد جدید و تصمیم گیرنده در نظام بهداشتی درمانی و آوردن برنامه پیشنهادی خود، برنامه های پیشین را لغو می کنند که منجر به عدم ثبات در برنامه می شود.

<>

<>مدیر گروه تصویربرداری بیمارستان امام خمینی در ادامه یادآور شد: فرصت کم آموزش و کاغذبازی در پژوهش ها از دیگر عوامل جلوگیری از پیشرفت مورد انتظار است بنابراین مسئولان تصمیم گیرنده برای رفع این مشکل باید به دنبال راهکاری موثر باشند.

<>

<>وی با بیان اینکه استفاده از تجهیزات گران قیمت تصویر برداری نیازمند نیروی انسانی متخصص و هماهنگ با پیشرفت های روز دنیا است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت خالی دانشگاه ها در این رشته و ارز آوری از طریق پذیرش دانشجویان خارجی، کشور ما می تواند به قطب آموزشی منطقه تبدیل شود.

<>

<>قناعتی تصریح کرد: تبدیل کشور ما به قطب آموزشی منطقه، تحکیم ستون اسلامی ایرانی، ایجاد احترام و محبت کشورهای دیگر نسبت به کشور ما، قبول بیماران به منظور کار درمانی از کشور های دیگر و شناسایی شدن در پایگاه اینترنتی جهانی را به دنبال دارد.

<>

<>این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه در مواقعی که جراحی امکان پذیر نیست، رادیولوژی تهاجمی روش درمانی مناسب است، گفت: تصویر برداری روشی است که بدون نیاز به شکافتن بدن، با دقت بالایی از ساختمان بدن اطلاع کسب می کند.

<>

<>وی در پایان افزود: خون ریزی، شکستگی، نحوه تاثیر داروها، آناتومی بدن و عملکرد آن از جمله مواردی است که با روش تصویر برداری قابل مشاهده و کسب اطلاعات است.

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳