اخبار / دانشگاهی / امکان انتخاب همه گروه‌های آزمایشی برای داوطلبان کارشناسی بدون آزمون دانشگاه آزاد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

امکان انتخاب همه گروه‌های آزمایشی برای داوطلبان کارشناسی بدون آزمون دانشگاه آزاد

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از امکان انتخاب رشته داوطلبان کنکور در همه گروه‌های آزمایشی خبر داد. <>امیررضا شاهانی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: از بهمن سال گذشته در همه دوره‌هایی که براساس سوابق تحصیلی گزینش داشتیم، داوطلبان با پرداخت یک هزینه ثبت‌نام، 20 رشته‌محل انتخاب می‌کردند و پس از پردازش اطلاعات، کدرشته پذیرفته شده داوطلب را اعلام می‌کردیم.

<>وی افزود: اکنون این امکان را ایجاد کردیم که داوطلبان، مستقل از رشته دیپلم، می‌توانند یک رشته آزمایشی را انتخاب کنند، یعنی اگر کسی دیپلم تجربی داشته باشد، لزومی ندارد که حتما علوم تجربی را انتخاب کند و امکان انتخاب علوم تجربی، علوم ریاضی، علوم انسانی یا هنر را دارد.

<>رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: گزینه دیگری هم از هفته آینده در سامانه انتخاب رشته مبتنی بر سوایق تحصیلی فعال خواهیم کرد که داوطلبان در چند گروه آزمایشی انتخاب رشته کنند، مثلا اگر کسی رشته‌اش تجربی است، می‌تواند هم تجربی، و هم ریاضی و انسانی و هنر را انتخاب کند. در این حالت برای هر کدام از گروه‌ها، یک حق ثبت‌نام دریافت می‌شود، ولی برای هر گروه می‌تواند 20 انتخاب داشته باشد.

<>شاهانی بیان کرد: کسانی که تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند از هفته آینده در گروه‌های دیگر انتخاب رشته کنند و محدودیتی برای گروه‌های مختلف نیست.

<>گفتنی است براساس اعلام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، ضرایب معدل با توجه به جدول زیر محاسبه خواهد شد:

<>

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه ها
و  مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷