اخبار / دانشگاهی / امحای 70 درصد پرونده های کمیته انضباطی دانشجویان علامه به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

امحای 70 درصد پرونده های کمیته انضباطی دانشجویان علامه

<>معاون دانشجویی دانشگاه علامه بابیان اینکه در یک سال اخیر به اندازه هشت سال گذشته پرونده های انضباطی امحا شده است، افزود: به دلیل کم بودن پرونده های انضباطی در دوره ریاست جدید درخواست امحای نزدیک به 70 درصد پرونده های انضباطی صادر شده است.

<> دکتر رضا مراد صحرایی معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی بابیان اینکه باید کمیته های انضباطی را بازوی اجرایی مرکز مشاوره کنیم، افزود: این راهبرد از آغاز دوره مدیریت جدید شکل گرفت. دانشجویانی که ضوابط انضباطی را رعایت نمی کنند، غالبا از این موارد غافل هستند. ما تصمیم گرفتیم با دانشجویانی که ناهنجاری های رفتاری دارند برای مثال با افراد دیگر دعوا می کنند، درموارد معدودی سیگار می کشند، قلیان مصرف می کنند و یا دانشجویان دختر که که رفتارهای این چنینی یا به نوع دیگری از آن داشته باشند یا رعایت عفاف و حجاب نمی کنند را به جای آنکه آیین نامه را درمورد آنها اجرا کنیم، به مراکز مشاوره معرفی کنیم.

<>

<>وی درهمین زمینه افزود: مشاور با این دانشجویان درمورد رفتاری که طبق آیین نامه رفتار دانشجویی تلقی نمی شود، صحبت می کند و غالبا این مسائل در مراکز مشاوره پایان می گیرد و دانشجو آگاهی بیشتری نسبت به موارد قانونی پیدا می کند.

<>

<>معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: این روندی است که ما از 18 ماه پیش به طور کامل اجراکرده ایم و برای دانشجویانی که حداقل سه بار تذکر ثبت شده دارند در کمیته انضباطی پرونده تشکیل داده ایم برای مثال دانشجویانی که در خوابگاه رعایت ضوابط زندگی جمعی را نمی کنند و گاهی نابهنجاری رفتاری از آنها سر می زند یا تعداد معدودی از دانشجویانی که در محیط دانشکده ها چنین رفتارهایی از آنها سرمی زند.

<>

<>وی بابیان اینکه در یک سال اخیر به اندازه هشت سال قبل از آن پرونده های انضباطی را امحاکرده ایم، گفت: روند امحای پرونده ها یکی از مواد قانونی آیین نامه انضباطی است که براساس آن اگر دانشجویی دراثر ارتکاب تخلف مخالف شئون دانشجویی و دانشگاهی بند انضباطی دریافت کرد و اگر این بند انضباطی از یک تا 10 بود دانشگاه می تواند درصورتی که در رفتار دانشجو تغییر مشاهده کند، آن پرونده را امحاکند.

<>

<>صحرایی همچنین افزود: باتوجه به اینکه ما دید تربیتی به این موارد داریم، اگر دانشجویی واقعا تغییر رفتار داشته پرونده وی امحا شده است. همچنین اغلب جلسات کمیته انضباطی که در دوره ریاست جدید تشکیل شده چون تعداد پرونده ها کم بوده در حکم افراد تجدیدنظرشده و برای نزدیک به 70 درصد پرونده ها درخواست امحا صادر و با امحای همه به جز یک مورد موافقت شده است.

تاریخ خبر یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴