اخبار / کارشناسی ارشد / افزایش پذیرش بدون کنکور در کارشناسی ارشد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

افزایش پذیرش بدون کنکور در کارشناسی ارشد

وی گفت: اما بر اساس تصمیمات جدید ظرفیت پذیرش دانشجوی ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد از طریق کنکور نیز تغییر و افزایش پیدا کرد. مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی ممتاز در کنکور کارشناسی ارشد خبر داد

به گزارش مهر،دکتر رجبعلی برزویی افزود: وزارت علوم در راستای توجه به تقاضای اجتماعی پشت صف کنکور کارشناسی ارشد با رعایت حفظ بار علمی و کیفیت آموزش عالی در این دوره، اقدام به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد بدون کنکور از میان دانشجویان ممتاز می کند.

وی اظهار داشت: این موضوع طی جلسه ای با معاونین آموزشی برخی دانشگاهها به عنوان راهکاری برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد پیشنهاد شد و در شورای هدایت استعدادهای درخشان مورد تصویب قرار گرفت.

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: بر اساس آئین نامه قبلی، پذیرش بدون کنکور 10 درصد اول دانشجویان ممتاز هر رشته محل به دوره کارشناسی ارشد امکانپذیر بود و دانشگاهها معمولا این 10 درصد را از میان دانشجویان خود جذب می کردند.

وی افزود: اما براساس آئین نامه جدید مقرر شد، این 10 درصد به 20 درصد افزایش یابد ضمن اینکه دانشگاهها موظف شدند 10 درصد مازاد را از دانشجویان ممتاز سایر دانشگاهها بپذیرند.

برزویی با اشاره به پذیرش دانشجوی ممتاز از طریق کنکور کارشناسی ارشد اظهار داشت: علاوه بر این سازمان سنجش آموزش کشور نیز در کنکور کارشناسی ارشد از میان دانشجویان ممتازی که 80 درصد نمره آخرین فرد قبول شده در رشته محل را داشته باشند، دانشجو می پذیرد.

وی گفت: اما بر اساس تصمیمات جدید ظرفیت پذیرش دانشجوی ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد از طریق کنکور نیز تغییر و افزایش پیدا کرد.

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی اظهار داشت: در سنوات گذشته و بر اساس قوانین موجود سازمان سنجش در هر کد رشته محل یک دانشجو با سهمیه ممتازی معرفی می کرد اما با تصمیمات جدیدی که اتخاذ شده است مقرر شد اگر رشته محلی ظرفیتی برابر با یک تا چهار نفر داشته باشد، یک دانشجوی ممتاز و اگر رشته محلی بیش از چهار نفر ظرفیت داشته باشد، سازمان سنجش می تواند دو نفر دانشجوی ممتاز را در آن رشته محل معرفی کند.

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹