اخبار / دانشگاهی / افزایش امتیاز مصاحبه علمی برای جذب اعضای هیات علمی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

افزایش امتیاز مصاحبه علمی برای جذب اعضای هیات علمی

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3
رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم از افزایش امتیاز مصاحبه علمی برای جذب اعضای هیات علمی خبر داد .

حجت الاسلام محمد رضا رضوان طلب در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تغییرات امتیازات مقاله برای جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، گفت: ارایه مقاله همان نقش و معیار قبلی را دارد، اما امتیاز مربوط به مصاحبه علمی که قبلا از سطح کمی برخوردار بود،  افزایش یافته است.

وی افزود: امتیاز مصاحبه علمی با این هدف افزایش یافت تا در صورتی که داوطلب شرکت کننده، وجه های دیگری از برتری علمی را داشت، کمیته مصاحبه کننده دانشگاه، این اختیار را داشته باشد تا در فرم مصاحبه علمی امتیاز بیشتری برای آن لحاظ کند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: در واقع این امتیاز به نوعی جایگزین مقاله و برخی از فعالیت های پژوهشی خواسته شده، می شود.

وی با اشاره به فراخوان جذب بهمن ۹۴ گفت: ثبت نام در چهاردهمین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی (پیمانی و طرح سربازی) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور مربوط به فراخوان بهمن ۱۳۹۴ تا ۳۰ بهمن ۹۴ انجام گرفت.

آغاز فرایند جذب در دانشگاه ها از ۱۷ اسفند ۹۴ وی افزود: بعد از اتمام مهلت ثبت نام، از ۳ تا ۱۶ اسفند ۹۴ پالایش اولیه صورت گرفته و از ۱۷ اسفند ۹۴ تا ۳۰ اردیبهشت ۹۵ به مدت دو ماه نیم فرایند جذب در دانشگاه ها آغاز می شود.
به گفته رئیس مرکز جذب وزارت علوم با توجه به مجموعه سهمیه‌ها، نیازها و مقدورات مالی فعلا در این فراخوان برای دانشگاه‌های دولتی  ۳۰۰ سهمیه در نظر گرفته شده، تا برای فراخوان شهریورماه محاسبات دقیق تری صورت گیرد.
این محدودیت فقط برای دانشگاه های دولتی بوده و برای دانشگاه‌های غیردولتی یا آن دانشگاه هایی که سهمیه آنها در وزارت علوم لحاظ نمی شود پیش بینی نشده است.
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴