اخبار / دانشگاهی / افزایش 7 رشته جدید کارشناسی و ارشد در دانشگاه آزاد اسدآباد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

افزایش 7 رشته جدید کارشناسی و ارشد در دانشگاه آزاد اسدآباد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد گفت: امسال با افزایش ظرفیت 300 نفر دانشجو، 7 رشته جدید در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی اسدآباد تصویب شده است.
علیرضا پیرحیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد از تصویب هفت رشته دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسدآباد خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد شش رشته در مقطع کارشناسی و یک رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد ایجاد شده است.
وی افزود: این رشته‌ها شامل حسابداری، مهندسی برق قدرت، نرم‌افزار کامپیوتر در مقطع کارشناسی ناپیوسته، رشته‌های مهندسی معماری، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک خودرو در مقطع کارشناسی پیوسته و همچنین رشته علوم تربیتی، آموزش ابتدایی در مقطع کارشناسی‌ارشد است.
رئیس دانشگاه آزاد اسدآباد با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد هزار نفر دانشجو در رشته‌های مختلف دارد، تصریح کرد: با افزایش تعداد دانشجو، این دانشگاه جایگاه دوم را بین پنج مرکز آموزش عالی استان همدان دارد.
وی گفت: امسال نیز 30 دانشجوی جدید بدون آزمون پذیرش شده که در 11 رشته مقطع کاردانی و شش رشته در مقطع کارشناسی تحصیل خواهند کرد.
پیرحیاتی آموزش، پژوهش و تربیت اسلامی در دانشگاه‌ها را ضروری خواند و گفت: مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه باید در راستای کاهش دغدغه‌ و نگرانی‌ خانواده‌ها، افزایش فعالیت‌های پژوهشی، دانش‌افزایی، تقویت فرهنگ اسلامی، توسعه و گسترش دانش، بینش و بصیرت باشد که برای تحقق این اهداف تلاش می‌کنیم.
وی با اشاره به تأسیس واحد اسدآباد در دی‌ماه سال 84، گفت: این دانشگاه در سال 84 تنها 40 دانشجو در مقطع کاردانی پذیرش داشت که با پیگیری‌های متعدد بیش از 11 هکتار زمین در محدوده شهری برای احداث ساختمان جدید دانشگاه تملک شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد افزود: دانشگاه آزاد اسدآباد در حال حاضر بیش از 20 کارمند، 13 نفر عضو هیئت علمی و 80 مدرس حق‌التدریس دارد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن و عترت، همایش‌های وحدت حوزه و دانشگاه، روز معلم و بسیج اساتید در سال‌ جاری، گفت: در سال گذشته نیز با برگزاری نمایشگاه کتاب و چاپ کتاب وصیت‌نامه شهدای اسدآباد توانستیم فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه داشته باشیم.
پیرحیاتی تأسیس کانون بسیج اساتید، تقویت ساختاری بسیج دانشجویی، اعزام دانشجویان دانشگاه به اردوهای زیارتی، طرح هجرت بسیج و راهیان نور را از فعالیت‌های دیگر دانشگاه برشمرد.
وی همچنین جذب اعضای جدید هیئت علمی، افزایش تعداد دانشجویان، ارتقاء سطح خدمات آموزشی، برگزاری متعدد مسابقات ورزشی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه را از دیگر فعالیت‌های دانشگاه در سال‌تحصیلی گذشته برشمرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسدآباد از جذب بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات وزارت علوم در سال‌تحصیلی گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای منظم و مداوم کارگاه‌های آموزش ضمن‌خدمت به کارکنان و اعضای هیئت علمی، راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری، تنظیم بودجه سال‌جاری و ارزیابی بودجه سال 91 دانشگاه، از جمله فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه اداری و مالی بوده است.
وی در پایان با اشاره به اینکه تجهیزات 3 کارگاه رشته‌های فنی در سال گذشته تکمیل شدند، خاطرنشان کرد: تأسیس کارگاه‌های سایر رشته‌های فنی مهندسی و افزایش خدمات به دانشجویان این رشته‌ها از دیگر اقدامات در حال پیگیری است.

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲