اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / افزایش 27درصدی جوایز جشنواره ملی حرکت نسبت به سال گذشته به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

افزایش 27درصدی جوایز جشنواره ملی حرکت نسبت به سال گذشته

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم از افزایش 27 درصدی جوایز جشنواره حرکت نسبت به سال گذشته خبر داد. خبرگزاری فارس: افزایش 27درصدی جوایز جشنواره ملی حرکت نسبت به سال گذشته به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم صبح امروز در نشستی خبری با اشاره به آغاز جشنواره ملی حرکت از 30 آبان ماه و ادامه داشتن آن تا 2 آذر ماه درباره اهداف برگزاری این جشنواره گفت: تقویت فرهنگ کار دسته جمعی علمی، تشویق، ترغیب، تولید،‌ نوآوری و توسعه علوم و دانش بومی مبتنی بر زمینه فرهنگ ایرانی- اسلامی،‌ زمینه‌سازی برای خلاقیت‌های فردی و جمعی نسل جوان دانشگاهی، ایجاد و امکانی برای گسترش پیوند و ارتباط بین گروه علمی دانشجویی، شناسایی، معرفی استعدادهای دانشجویی که توانایی نوآوری، ابداع و اختراع به صورت گروهی دارد را از اهداف این جشنواره برشمرد.

وی مستندسازی آثار، تولیدات و دستاوردهای 3 هزار و 658 انجمن علمی دانشجویی، مدیریت دانش و منابع علمی تولید شده در انجمن‌های علمی دانشجویی، شناسایی، معرفی و تقدیر از انجمن‌های علمی دانشجویی برگزیده در مرحله‌های آموزشی، ترویجی، پژوهشی، نشریات، کارآفرینی و شناسایی معرفی و تقدیر از شرکت‌های خصوصی و دولتی حامی انجمن‌های علمی دانشجویی را از اهداف کاربردی جشنواره ملی حرکت برشمرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم انجمن‌های علمی برگزیده در فعالیت‌های آموزشی، ترویجی، پژوهشی، تألیف و ترجمه کتاب، نشریه، علمی و نوآوری، اختراع و کارآفرینی و همکاران برگزیده انجمن‌های علمی دانشجویی را از مواردی معرفی کرد که در این جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

خواجه‌سروی با اشاره به بخش دوم جشنواره ملی حرکت گفت: برگزاری نمایشگاه آثار و دستاوردهای تولید شده در یک سال گذشته از آبان ماه 1389 تا آبان ماه 1390، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف، دعوت از کارآفرینان برتر ملی، بازدید از مراکز صنعتی را از فعالیت‌های بخش دوم این جشنواره برشمرد.

به گفته خواجه سروی اهدای لوح تقدیر وزیر علوم به انجمن‌های برگزیده و قابل تقدیر، ‌اهدای لوح تقدیر معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری، ‌اهدای 20 میلیون ریال به انجمن برگزیده و 10 میلیون ریال به انجمن‌های قابل تقدیر، اهدای 7 میلیون ریال به دبیران شورای دبیران و دبیران برگزیده و اهدای 5 میلیون ریال به دبیران شورای دبیران و دبیران قابل تقدیر، اهدای یک سهمیه حج عمره مفرده به کارشناسان، رؤسای دانشگاه‌ها، ‌معاونین و مدیران قابل تقدیر و برگزیده به همراه لوح تقدیر و سفر علمی آموزشی و سیاحتی کارشناسان انجمن‌های علمی دانشجویی به همراه خانواده به یکی از اماکن مقدسه داخل کشور از جوایز چهارمین جشنواره ملی حرکت است.

وی با بیان اینکه از 1340 اثری که به مرحله ملی در این جشنواره راه یافته‌اند، 365 اثر به مرحله دوم راه یافته است. در مرحله دوم 233 اثر یعنی 64 درصد آثار مرحله اول به مرحله نهایی راه یافته‌اند و در مرحله نهایی از 58 انجمن برگزیده، تقدیر به عمل آمد.

همچنین 22 نفر برگزیده و 11 نفر قابل تقدیر در این جشنواره معرفی شدند.

به گفته وی کل جوایز اهدایی به برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی حرکت نسبت به سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.

تاریخ خبر یکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰