اخبار / دانشگاهی / افزایش 15 درصدی اجاره‌بهای خوابگاه‌ها و محدودیت در واگذاری خوابگاه به دانشجویان به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

افزایش 15 درصدی اجاره‌بهای خوابگاه‌ها و محدودیت در واگذاری خوابگاه به دانشجویان

معاون دانشجویی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از افزایش 15 درصدی اجاره‌ بهای خوابگاه‌های دانشجویی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال با توجه به کمبود ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه، به دانشجویان جدیدالورود پسر دوره کارشناسی خوابگاه واگذار نمی‌شود.
دکتر مهدی فلاح‌مهرجردی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به بازگشایی خوابگاه‌های دانشگاه از هفته گذشته، اظهار داشت: دانشجویان ورودی جدید هم می‌توانند پس از ثبت‌نام و در صورت نداشتن مشکل آموزشی، نسبت به تقاضای خوابگاه اقدام کنند.
وی با بیان این‌که امسال امکان واگذاری خوابگاه به تمام دانشجویان ورودی جدید وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به کمبود ظرفیت خوابگاه‌ها، عدم تعهد دانشگاه نسبت به واگذاری خوابگاه به دانشجویان ورودی جدید در دفترچه انتخاب‌رشته قید شد، البته با توجه به موقعیت شهر خرمشهر از نظر نزدیکی به مرز، با فعال کردن ظرفیت‌های خالی خوابگاه‌های موجود و عقد قرارداد با یک خوابگاه خصوصی، به تمام دانشجویان دختر ورودی جدید خوابگاه واگذار می‌شود.
معاون دانشجویی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر درباره میزان تقاضای خوابگاه بین دانشجویان جدیدالورود، با اشاره به ورود نزدیک به 450 دانشجوی جدید به دانشگاه در هر سال تحصیلی به‌طور میانگین، خاطرنشان کرد: معمولاً 60 تا 70 درصد دانشجویان ورودی هر سال متقاضی خوابگاه هستند.
وی با بیان این‌که تنها به دانشجویان پسر ورودی جدید در مقطع کارشناسی خوابگاه واگذار نمی‌شود، افزود: خوابگاه به دانشجویان دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری دانشگاه واگذار می‌شود؛ البته دانشگاه تعهدی نسبت به واگذاری خوابگاه به دانشجویان واحد پردیس بین‌الملل ندارد و پردیس دانشگاهی از سوی صندوق رفاه نیز هیچ‌گونه حمایتی نمی‌شود.
فلاح با بیان این‌که اجاره‌بهای خوابگاه‌ها در نیمسال جدید نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته‌ است، تصریح کرد: البته هنوز بخشنامه صندوق رفاه درباره شهریه خوابگاه‌ها ابلاغ نشده‌است، همچنین ثبت‌نام خوابگاه‌ها به‌ صورت اینترنتی از طریق سامانه صندوق رفاه انجام می‌شود که سامانه هنوز باز نشده‌ است.
معاون دانشجویی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: در حال حاضر ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه برای دانشجویان دوره‌های کارشناسی 200 نفر و کارشناسی‌ارشد 60 نفر است که 160 تخت از ظرفیت خوابگاه‌ها در دوره کارشناسی به دانشجویان فعلی دانشگاه اختصاص دارد.

تاریخ خبر شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲