اخبار / دانشگاهی / اعلام نتایج آزمون های ارشد و دکتری گروه پزشکی در نیمه دوم شهریور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اعلام نتایج آزمون های ارشد و دکتری گروه پزشکی در نیمه دوم شهریور

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به زمان اعلام نتایج آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی گروه پزشکی گفت: نتایج این آزمون ها در نیمه دوم شهریورماه اعلام می شود.

دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به اینکه مراحل مصاحبه برای برخی از رشته های دکتری تخصصی به تازگی به پایان رسیده است و همچنین مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد در هفته پیش انجام شد، نتایج نهایی پذیرش در آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی گروه پزشکی در نیمه دوم شهریورماه اعلام خواهد شد.<>رئیس مرکز سنجش پزشکی گفت: آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۶ (دوره های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی و بورس تحصیلی برای رشته های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی) پنجشنبه چهارم خرداد ۹۶ برگزار شد.

<>وی افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در این آزمون ثبت نام کردند که از میان حدود ۱۰ هزار داوطلب آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پزشکی تعداد ۴ هزار و ۴۰۰ نفر یعنی به میزان دوبرابر برای مصاحبه معرفی شده اند.

<>پورکاظمی ظرفیت پذیرش در دوره دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۶ (دوره های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی و بورس تحصیلی برای رشته های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی) را حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر عنوان کرد.

<>رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی همچنین درباره اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال ۹۶ گفت: آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ تیرماه برگزار شد و از نزدیک ۸۰ هزار داوطلب ثبت نام کننده حدود ۵۷ هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بودند.

<>وی خاطرنشان کرد: از میان شرکت کنندگان در آزمون، ۲۸ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد بیش از ۲۵ هزار نفر، فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

<>پورکاظمی، ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۶ را حدود ۷ هزار نفر عنوان کرد.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های دکتری، کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۰۶ شهریور ۱۳۹۶