اخبار / دانشگاهی / اعلام ضوابط ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی و نحوه اعمال سهمیه ها به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اعلام ضوابط ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی و نحوه اعمال سهمیه ها

ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد رشته هاي گروه پزشکی سال 93 از 12 بهمن ماه آغاز می شود و تا 3 اسفندماه 92 ادامه دارد و داوطلبان می توانند با مراجعه به دفترچه آزمون که بر روی سایت مرکز سنجش قرار گرفته است، از ضوابط موجود آگاه شوند. به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس ضوابط اعلام شده، داوطلبانی مجاز به شركت در آزمون مي باشند كه داراي شرايط زير در تمام ادوار تحصيلي و مراحل شغلي باشند.

برخورداري از توانايي جسمي به تناسب رشته انتخابي و عدم اعتياد به مواد مخدر، واجد كليه شرايط عمومي متداول در آزمونهاي مختلف كشور، اعتقاد به دين مبين اسلام يا يكي از اديان مندرج در قانون اساسي، پذيرفتن قانون اساسي و عدم مخالفت با نظام جمهوري اسلامي ايران، عدم وابستگي تشكيلاتي به احزاب و گروههاي محارب و ملحد و هواداري از آنها، نداشتن سوء پيشينه كيفري، عدم اشتهار به فساد اخلاقي و مشخص بودن وضعيت تحصيلي از جمله شرايط عمومي ورود به دوره آموزش عالي است.

شرایط اختصاصی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی

از جمله شرایط اختصاصی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی می توان برخورداري از سلامت جسمي و رواني متناسب با رشته تحصيلي، دارا بودن دانشنامه كارشناسي، كارشناسي ارشد ، دكتري عمومي گروه پزشكي و مدارك بالاتر متناسب با رشته تحصيلي مـورد تقاضا در رشته هاي امتحاني كارشناسي ارشد (بر اساس مدارك مورد پذيرش هر رشته در جدول شـماره 1) از يكی از دانشگاه هاي داخل يا خارج از كشور حسب تاييد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي يا وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري و يا گواهي مبنـي بر فارغ التحصيلي تا تاريخ 31 شهریورماه 93 توسط دانشگاه مربوطه اشاره کرد.

دارندگان مدرك معادل، گواهي اتمام دوره و همچنين دارندگان ميانگين كل كمتر از 12 در مقطع كارشناسي، مجاز به ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد ناپيوسته رشته هاي علوم پزشكي نیستند.

عدم اشتغال به تحصيل همزمان در دوره هاي كارشناسي ارشد و يا ساير مقاطع تحصيلي در همان دانشگاه و يا دانشگاههاي ديگر و ساير موسسات آموزشي و تحقيقاتي كشور (بهنگام قبولي در آزمون و طول تحصيل) از دیگر شرایط شرکت در آزمون است.

وزارت بهداشت به هيچ يک از دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد بورس تحصيلي اعطا نمي کند و شرايط پذيرش اتباع خارجي در دوره كارشناسي ارشد تابع آیين نامه هاي مربوطه است.

دانشجويان دوره كارشناسي ارشد كه از تحصيل محروم يا از ادامه تحصيل منصرف مي شوند، پس از اينكه با دانشگاه محل تحصيل خود تسويه حساب كنند، مي توانند مجدداً در آزمون ورودي دوره هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته شركت کنند. (دانشجوي محروم از تحصيل نمي تواند در آزمون ورودي كارشناسي ارشد رشته قبلي خود شركت کند.)

داوطلبان مرد آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 93 لازم است به هنگام پذيرش در دانشگاه (قبولي قطعي و ثبت نام)، يكي از شرايط ذکر شده در دفترچه را از لحاظ وضعيت مشموليت و مقررات وظيفه عمومي دارا باشند، در غير اين صورت مجاز به ادامه تحصيل نخواهند بود.

گذراندن طرح نيروي انساني همزمان با تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد ناپيوسته مجاز نیست. دانشگاه پذيرنده بر اساس ضوابط و مقررات وزارت متبوع از پذيرفته شدگان اقدام به اخذ تعهد خواهد کرد.

سهميه هاي مختلف و شرايط استفاده از آنها

داوطلبين باید در انتخاب سهميه خود دقت کنند و تغيير سهميه آزمون پس از اتمام مهلت ويرايش اطلاعات، در هيچ يک از مراحل آزمون امكانپذير نیست. (در هر صورت: پذيرش و يا عدم پذيرش داوطلب) بر اساس قانون برقراري عدالت آموزشي در پذيرش دانشجو در دوره هاي تحصيلات تكميلي و تخصصي مصوب جلسه علني 29 فروردین 89 مجلس شوراي اسلامي، سهميه هاي انتخابي عبارتست از : سهميه رزمندگان 21 درصد از ظرفيت كل، سهميه آزاد 81 درصد از ظرفيت كل و سهميه استعداد درخشان (با آزمون ورودي و بدون آزمون ورودي) بصورت مازاد بر ظرفيت پذيرش كل.

آزمون كليه رشته ها در شهرهاي اراك، اردبيل، اروميه، اصفهان، اهواز، ايلام، بوشهر، بندرعباس، بيرجند، تبريز، تهران، خرم آباد، رشت، زاهدان، زنجان، ساري، سمنان،
سنندج، شيراز، شهركرد، قزوين، قم، كاشان، كرمانشاه، كرمان، گرگان، مشهد، همدان، ياسوج و یزد برگزار مي شود.

برای شركت در رشته هاي امتحاني تكنولوژي گردش خون، پرستاري مراقبتهاي ويژه و پرستاري مراقبتهاي ويژه نوزادان 2 سال سابقه كار باليني با مدرك كارشناسي در بخش هاي باليني و بيمارستاني الزامي است.

مدارك لازم ثبت نام در آزمون و نحوه ارسال آنها

زمان ثبت نام آزمون، ارسال مدارك و دريافت كد رهگيري از تاريخ 12 بهمن تا 3 اسفند 92 فقط بصورت اينترنتي از طريق سايت sanjeshp.ir صورت مي پذيرد و از تاریخ 11 تا 15 اسفندماه 92 ثبت نام كنندگان مي توانند نسبت به تصحيح و ويرايش اطلاعات خود اقدام کنند. حجم هر يك از مدارك بايد kb 311 - 111 باشد.

نحوه اعمال ضرايب دروس امتحاني و محاسبه نمره كتبي تعداد سؤالات در هر رشته متناسب با ضرایب اعلام شده است.

تاریخ خبر چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۲