اخبار / دانشگاهی / اعلام زمان ثبت‌نام آزمون کارشناسی‌ارشد و المپیاد علمی دانشجویی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اعلام زمان ثبت‌نام آزمون کارشناسی‌ارشد و المپیاد علمی دانشجویی

ثبت‌نام در آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال 1397 تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر‌دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و ثبت‌نام بیست‌و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور از روز پنج‌شنبه 16 آذر آغاز می‌شود.

<>به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، براساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت‌نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 97 از روز پنجشنبه 16 آذر آغاز و در روز چهارشنبه 22 آذر پایان می‌یابد. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌شود.

<>علاقه‌مندان با اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر‌ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون که در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار دارد)، می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط از رشته‌‌های امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام) ثبت‌نام شوند.

<>همچنین با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصرا بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان باید به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 360.000 (سیصد و شصت هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی ثبت‌نام کنند.

<>در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه می‌شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ 5000 (پنج هزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

<>داوطلبانی که علاوه بر رشته‌ انتخابی‌ یا امتحانی‌ اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شرکت در رشته‌ امتحانی‌ دوم هستند، باید کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج کنند. این دسته از داوطلبان برای رشته امتحانی‌ دوم یک‌ کارت اعتباری دیگر، به مبلغ 360 هزار ریال علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

<>داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، مبلغ 110 هزار ریال دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی به دوره‌های مذکور، پرداخت کنند.

<>براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 6 و 7 اردیبهشت 97 برگزار خواهد شد و داوطلبان باید از روز دوشنبه 3 تا 5 اردیبهشت با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش پرینت کارت شرکت در آزمون را تهیه کنند.

<>

<>نحوه شرکت در المپیاد علمی‌ دانشجویی‌ کشور

<>داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در المپیاد علمی‌ دانشجویی‌ کشور می‌توانند همزمان ‌با برگزاری‌ امتحانات‌ آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال 1397، در اولین ‌مرحله دوره بیست و سومین آزمون المپیاد علمی دانشجویی‌ کشور بر‌اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون شرکت کنند.

<>کارنامه اعلام نتایج اولیه داوطلبان آزمون توسط سازمان سنجش براساس برنامه زمانی مندرج در دفترچه راهنمای آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد. داوطلبان برای پذیرش در رشته محل‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی، انتخاب رشته کنند.

<>برای پذیرش در رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد به صورت مستقل و براساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های دانشگاه آزاد صورت خواهد گرفت. بدیهی است امکان ‌انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز در هر دو پایگاه اطلاع‌رسانی به صورت مجزا امکان‌پذیر خواهد بود.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶