اخبار / دانشگاهی / اعلام زمان انتشار نتایج دعوت به مصاحبه دکتری 97 سراسری به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اعلام زمان انتشار نتایج دعوت به مصاحبه دکتری 97 سراسری

<>مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم کنکور دکتری  همزمان با برنامه زمانی دانشگاه ها اواخر اردیبهشت ماه ۹۷ منتشر می شود. 

<>حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری در اواخر اردیبهشت ماه 97 از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

<>وی افزود: پذیرش نهایی از بین معرفی شدگان به دانشگاه ها بر اساس نتیجه سنجش عمومی (آزمون متمرکز)، نتیجه مصاحبه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، بررسی مدارک یا هر روش دیگری مطابق آیین نامه های مربوط و سهمیه داوطلبان و ظرفیت‌های پذیرش صورت می گیرد.

<>وی با اشاره به آمار شرکت در آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال 97 گفت: تعداد 234 هزار و 706 داوطلب در آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال 97 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ثبت نام کردند که از این تعداد، 187 هزار و 821 داوطلب در جلسه آزمون حاضر و تعداد 46 هزار و 885 نفر غایب بودند.

<>توکلی یادآور شد: از تعداد حاضرین در جلسه آزمون، تعداد 173 هزار و 763 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد، 125 هزار و 872 داوطلب و یا به عبارت دیگر 72.56 درصد مجازین در روزهای سوم تا دهم اردیبهشت نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی خود اقدام کردند.

<>وی افزود: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و علاقه مند به انتخاب کدرشته واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هستند، نیز با توجه به انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد لازم است به سایت دانشگاه مذکور مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در سایت آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

<>وی گفت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در دوره دکتری در دهه اول شهریور ماه 97 از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷