اخبار / علمی، پژوهشی / اعلام حمایت اساتید حوزه علمیه قم از بیانات رهبر معظم انقلاب به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اعلام حمایت اساتید حوزه علمیه قم از بیانات رهبر معظم انقلاب

قم - خبرگزاری مهر: جمعی از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای حمایت و پیروی خود را از مقام عظمای ولایت، آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و توجه به توصیه‌های مشفقانه مراجع عظام تقلید، اعلام کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، متن  بیانیه 110 نفر از استادان حوزه عملیه قم بدین  شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک

محرم ماه حماسه جاوید کربلا و عرصه تقدیم همه داشته ها در آستانه معبود و جانفشانی در مسیر پاسداری از والاترین هدیه خداوند به آدمیان یعنی دین حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) فرا می رسد. زنده نگه داشتن حادثه عظیم عاشورا به مثابه نقطه عطف تاریخ اسلام رسالت دائمی همه پیروان مکتب اهل بیت (ع) به ویژه حوزه های علمیه در تمامی قرون و اعصار بوده است.

شرایط ویژه و حساس کنونی کشور و دنیای اسلام و توطئه ها و فشارهای دشمنان عنود طلب می کند که همه اقشار ملت بزرگ و رشید ایران اسلامی با الهام از درس‌های ماندگار عاشورا و با پیروی از رهبری حکیمانه مقام عظمای ولایت و مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) و توجه به توصیه های مشفقانه مراجع عظام (دامت برکاتهم)، وحدت، ثبات قدم و فداکاری خود را در جهت حراست از این چراغ فروزان هدایت و چشمه جوشان رحمت بیش از پیش در برابر دیدگان بدخواهان آشکار نمایند.

تشکل اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت این مناسبت نکات ذیل را تقدیم محضر همه شیفتگان مولای مجاهدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به ویژه مبلغان عزیز می نماید.
  
1. فلسفه برگزاری مجالس و محافل محرم این است که دل ها و جانها را با مسیر نورانی سیدالشهدا (ع) پیوند زند و بصیرت دینی را در جامعه افزایش دهد. رونق این مجلاس مایه خشنودی حضرت ولی عصر (عج) و یاس و ناامیدی دشمنان خواهد بود. لذا پرهیز و پیشگیری از آفت هایی که می تواند موجب سوء استفاده دشمن شود یقینا مورد توجه خطبا و وعاظ محترم خواهد بود که با ارشادات خویش مداحان گرامی و مسئولان هیئت ها را در این باب راهنمایی خواهند نمود.

2. انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام راحل عظیم الشان(ره) جلوه‌ای از نورانیت حرکت عظیم عاشورا است که اینک در جهان پرتو افشانی می کند و به مرکز آمال و نقطه اتکای مسلمانان جهان و عدالت خواهان تبدیل شده است.

حراست از این میراث گران‌بها وظیفه همه آحاد ملت از جمله مسئولان محترم نظام اسلامی است. توجه به توصیه های داهیانه رهبری عظیم الشان در حفظ وحدت و پرهیز از اختلاف و تفرقه در همه سطوح به یاری خداوند ملت عاشورایی ما را از این مرحله تاریخی نیز به سلامت عبور خواهد داد و توطئه ها و فشارهای دشمن را ناکام خواهد ساخت. صاحبان منبر حسینی با دعوت همگان به وحدت و هوشیاری، تکلیف الهی خویش را در این زمینه نیز به انجام خواهند رساند.

3. موج بیداری اسلامی که به برکت انقلاب اسلامی ایران بخش عظیمی از دنیای اسلام را در بر گرفته خشم دشمنان دین و کینه استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل را به گونه ای بر انگیخته که تیرهای مسمومشان را به سوی مقدس ترین و والاترین چهره آفرینش نبی مکرم اسلام (ص) نشانه گرفته‌اند. اسائه ادب به ساحت پیامبر عظیم الشان و قرآن کریم از جانب جبهه باطل نشان از زخم عمیقی است که بر پیکر نظام سلطه فرود آمده.

غیرت و حمیت اسلامی اقتضا دارد که امت اسلامی به ویژه فرهیختگان در برابر این هجوم کینه توزانه از پای ننشینند و از این فرصت برای نزدیکتر کردن صفوف خود در برابر دشمنان استفاده کنند و ارادت خویش را به ساحت رسول اکرم (ص) و برائت و نفرت خویش را از این کینه جویی ها ابراز کنند و پرچم اشداء علی الکفار را همچنان برافراشته نگه دارند.

4. معرفی چهره تابناک رسول خدا (ص) و اهل بیت طاهرینش و ارائه سیره و سنت حیات بخش و سعادت آفرین آنان به عنوان شیوه و سبک زندگی حقیقی و آرمانی بشر راهگشای بشریت تشنه حقیقت در جهان امروز است.

بر اندیشمندان، پژوهشگران و سخنوران حوزه های علمیه است که با لبیک به ندای رهبر و مرجع والا مقام خود حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) سبک زندگی ایمانی را در نوشته ها و گفته های خویش تبیین و مردم و مسئولان فرهنگی را در این زمینه یاری کنند.

5. حوزه های علمیه که در طول تاریخ مدافعان بیدار مرزهای عقیده و ایمان مردم بوده اند، امروز هم پشتوانه فرهنگی حرکت عظیم مردم محسوب می شوند. همه ارکان این حوزه مقدس، مراجع عظام تقلید( دامت برکاتهم)، جامعه مدرسین ، شورای محترم عالی حوزه علمیه، مدیریت تلاشگر حوزه، اساتید ارجمندو فضلا و طلاب عزیز در پیمودن این مسیر نورانی یاور و مددکار نظام اسلامی بوده و هستند. هزاران شهید والامقام روحانیت را از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون به ویژه شهدای دفاع مقدس بیانگر این حمایت مستمر است و سند افتخاری برای حوزه های علمیه محسوب می شود.

در پایان نصرت و امداد الهی را برای همه ارادتمندان پیامبر رحمت(ص) و اهل بیت مکرمش از محضر ربوبی مسالت داریم.
 

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱