اخبار / دانشگاهی / اعلام آمار رشته‌محل‌های دکتری دانشگاه آزاد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اعلام آمار رشته‌محل‌های دکتری دانشگاه آزاد

<>رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه دارای ۲ هزار و ۳۳۸ رشته‌محل‌ در مقطع دکتری تخصصی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، حمید میرزاده با بیان اینکه بیش از ۳۷ درصد از دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند، گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سایر دانشگاه های کشور ۵۳ درصد است.

<>وی افزود: همچنین ۳۴.۵ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

<>رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به سیاست های این دانشگاه در زمینه تمرکز زدایی، تاکید کرد: در راستای تمرکز زدایی و چابک سازی بسیاری از واحدها و مراکز آموزشی این دانشگاه ادغام و یا منحل شدند به طوریکه از ۴۷۲ واحد و ۱۰۹ آموزشکده سما در مهر ۹۲ به ۳۳۵ واحد و ۱۴۰ آموزشکده سما در بهمن ماه ۹۵ رسیدیم.

<>میرزاده با بیان اینکه در راستای اجرای سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری دانشگاه ‌آزاد اسلامی در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی اقدامات بسیاری صورت گرفته است، گفت: در همین راستا تعداد رشته محل های مقطع دکتری به ۲ هزار و ۳۳۸ رشته محل افزایش پیدا کرد.

<>وی به بومی گزینی در دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: تاکنون حدود ۵۰ درصد در مقطع دکتری بومی گزینی شده است که این امر علاوه بر اینکه موجب کاهش هزینه های اقتصادی و اجتماعی شده و تبعات مناسب و خوبی از نظر فرهنگی نیز داشته است.

<>رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانش آموختگان این دانشگاه حدود ۵۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی ایران را تشکیل می دهند، گفت: دانشگاه آزاداسلامی دارای حدود ۶ میلیون فارغ التحصیل است که سرمایه بزرگی برای این دانشگاه است.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶