اخبار / دانشگاهی / اعطای وام زودبازده به فارغ التحصیلان به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اعطای وام زودبازده به فارغ التحصیلان

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه علمی کاربردی و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3
به گزارش خبرنگار مهر، محمد اخباری عصر امروز در نشست خبری در سازمان مرکزی دانشگاه علمی – کاربردی گفت: این دانشگاه دارای ۳۶۰ هزار دانشجو در دوران های کاردانی و کارشناسی است و تمامی رشته ها و دوره های این دانشگاه بر اساس نیاز روز بازار و دستگاه های اجرایی تدوین و تاسیس شده اند.
وی افزود: در این دانشگاه ۸۰۰ رشته راه اندازی شده است که هر یک از این رشته ها ۴ شغل را پوشش می دهند بنابراین این دانشگاه ۳ هزار و ۲۰۰ شغل را پوشش می دهد.
رئیس دانشگاه علمی- کاربردی تاکید کرد: فعالیت این دانشگاه بر اساس مهارت آموزی است بنابراین دانشجویان این دانشگاه باید ۴۸۰ ساعت کارورزی و ۳۲ ساعت کاربینی را بگذرانند.
وی با شاره به تصویب سند راهبردی دانشگاه علمی- کاربردی افزود: بر اساس این سند فعالیت های بین المللی دانشگاه افزایش یافته است و در سال ۹۴ طبق سیاست وزارت علوم، این دانشگاه با کشورهای اروپایی و منطقه تفاهم نامه های همکاری امضا کرده است.
وی عنوان کرد: در راستای فعالیت های بین المللی این دانشگاه، دوره های آموزشی برای مدرسین این دانشگاه توسط دانشگاههای کشور اتریش برگزار شد.
بررسی صلاحیت اساتید دانشگاه علمی – کاربردی رئیس دانشگاه علمی- کاربردی از بررسی صلاحیت عمومی و آموزشی تمامی مدرسین این دانشگاه خبر داد و گفت: پرونده تمامی اساتید این دانشگاه بررسی شده است و افرادی که شرایط لازم را نداشته اند کد مدرسی آنها لغو و غیر فعال شده است.
اخباری خاطرنشان کرد: مدرسینی که کد مدرسی آنها همچنان فعال است نیز باید در دوره دو روزه این دانشگاه شرکت کنند و پس از قبولی در آزمون مجددا می توانند در دانشگاه فعالیت کنند و اگر مدرسی در این آزمون پذیرفته نشود کد مدرسی وی نیز لغو خواهد شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر این دانشگاه ۴۵ هزار مدرس دارد که هیئت ممیزه این دانشگاه صلاحیت تمامی این افراد را مورد بررسی قرار داده است.
اخباری خاطرنشان کرد: از سال ۸۴ تا ۹۲ تعداد زیادی در این دانشگاه به عنوان مدرس کد مدرسی گرفته اند این در حالی است که در دوره فعالیت جدید دانشگاه برنامه ای نداریم که به هر فردی، کد مدرسی ارائه کنیم.
اعلام نتایج رتبه بندی واحدهای دانشگاه علمی- کاربردی تا پایان فروردین وی با اشاره به رتبه بندی مراکز دانشگاه علمی – کاربردی گفت: امیدواریم نتایج این رتبه بندی تا پایان فروردین ماه سال ۹۵ نهایی و اعلام شود.
رئیس دانشگاه علمی- کاربردی تاکید کرد: مرحله خودآزمایی مراکز دانشگاه علمی – کاربردی به پایان رسیده و در حال راستی آزمایی مدارک هستیم و پس از آن مراکز دانشگاه علمی کاربردی بر اساس ۲۲۵ شاخص رتبه بندی خواهد شد.
اخباری عنوان کرد: پذیرش مهرماه این دانشگاه بر اساس نتایج رتبه بندی خواهد بود.
توسعه آموزش های مهارتی سیاست وزارت علوم است وی با بیان اینکه توسعه آموزش های مهارتی از سیاست های وزارت علوم است، گفت: موضوع کوچک سازی دانشگاه علمی – کاربردی هیچ زمانی مطرح نبوده و در برنامه ششم نیز این موضوع وجود ندارد.
رئیس دانشگاه علمی- کاربردی خاطرنشان کرد: نمی دانم موضوع کاهش فعالیت دانشگاه علمی – کاربردی از سوی چه کسی مطرح شده اما این موضوع هیچگاه در هیئت دولت مصوب نشده و در برنامه ششم نیز این موضوع مطرح نیست.
اخباری اضافه کرد: در مجلس شورای اسلامی توسعه آموزش های مهارتی بسیار مطرح است و باید طبق برنامه ششم درصد سهم آموزش های مهارتی در کشور از ۱۸ درصد به ۳۵ درصد افزایش یابد.
وی گفـــت: با دو بانک وارد مذاکره شــده ایم تا در سال ۹۵ برای فارغ التصحیلان این دانشگــــاه وام زودبـــازده کــوتاه مدت دریافت کنیم تا فارغ التحصلان این دانشگاه بتوانند در مشاغل کوچک شروع به فعالیت کنند.
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه علمی کاربردی و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴