اخبار / دانشگاهی / اصلاحات دفترچه ارشد امروز منتشر می شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اصلاحات دفترچه ارشد امروز منتشر می شود

<>مشاور عالی سازمان سنجش گفت: با توجه به صدور مجوز رشته های جدید بعد از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۹۷، اصلاحات دفترچه امروز ۱۳ خرداد منتشر می شود.

<>حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به صدور مجوز رشته های جدید بعد از انتشار دفترچه راهنما برای برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی توسط دفتر گسترش آموزش عالی، اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ امروز یکشنبه ۱۳ خرداد ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

<>وی افزود: از تعداد ۷۳۶ هزار و ۳۸۷ داوطلب ثبت نام کننده در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد سال ۹۷، تعداد ۵۷۵ هزار و ۶ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند و تعداد ۱۸۱ هزار و ۳۸۱ نفر غایب بودند. به عبارت دیگر  ۷۸.۰۸ درصد داوطلبان در جلسه آزمون حاضر و ۲۱.۹۲ درصد داوطلبان در جلسه آزمون غایب بودند.

<>وی یادآور شد: از تعداد ۵۷۵ هزار و ۶ داوطلب حاضر در جلسه آزمون، تعداد ۲۸۸ هزار و ۹۰ نفر زن و ۲۸۶ هزار و ۹۱۶ نفر مرد هستند. در واقع ۵۰.۱۰ درصد حاضرین در جلسه زن و ۴۹.۹۰ درصد مرد هستند.

<>مشاور عالی سازمان سنجش گفت: از تعداد ۵۶ هزار و ۹ نفر داوطلب علاقمند به کدرشته دوم نیز تعداد ۳۹ هزار و ۲۵ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند و ۱۶ هزار و ۹۸۴ داوطلب غایب بودند. از تعداد ۳۹ هزار و ۲۵ نفر حاضر در جلسه آزمون کدرشته امتحانی دوم، تعداد ۱۸ هزار و ۱۵۲ نفر زن و ۲۰ هزار و ۸۷۳ نفر مرد بودند.

<>وی افزود: از تعداد ۵۷۵ هزار و ۶ داوطلب در جلسه آزمون تعداد ۵۷۳ هزار و ۹۴۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۲۸۷ هزار و ۴۲۱ نفر زن و ۲۸۶ هزار و ۵۲۸ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر از میان داوطلبان حاضر ۹۹.۸۲ درصد مجاز به انتخاب رشته شدند. از این تعداد مجازین تعداد ۳۸ هزار و ۸۷۷ نفر در دو کدرشته امتحانی مجاز شده اند. همچنین تنها ۱ هزار و ۵۷ نفر مجاز نشدند.

<>توکلی گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد سال ۹۷ می توانند تا روز شنبه ۱۹ خرداد ۹۷ برای انتخاب ۱۰۰ کدرشته از میان کدرشته امتحانی مجاز خود اقدام کنند.

<>مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: تا امروز یکشنبه ۱۳ خرداد تعداد ۱۰ هزار و ۶۴۰ نفر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کرده اند.

<>وی گفت: آن دسته از داوطلبانی که بر اساس کارنامه اعلام نتیجه، مجاز به انتخاب رشته در آزمون شوند و علاقمند به انتخاب رشته های دانشگاه آزاد باشند نیز ، ضرورت دارد برای اطلاع از نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد، به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند و بر اساس ضوابط این دانشگاه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.


<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷