اخبار / دانشگاهی / استفساریه مجلس درباره ادغام آزمون ها / رفع ابهام از کنکور دکتری به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

رفع ابهام از کنکور دکتری

سخنگوی کمیسیون آموزش اعلام کرد: برای رفع ابهام قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی و آوردن نام دانشگاه آزاد در قانون استفساریه دو فوریتی را به صحن مجلس خواهیم برد. <>سید حمایت میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه عصر روز گذشته اعضای کمیسیون آموزش و وزیر علوم گفت: این جلسه باحضور دکتر محمد فرهادی و معاونان وی برگزار شد. دراین جلسه درباره ثبت نام مستقل آزمون دکتری و کارشناسی ارشد توسط دانشگاه آزاد مباحثی مطرح و مقرر شد ثبت نام تحصیلات تکمیلی براساس قانون مجلس (قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی) که از قبل وضع شده بود انجام شود.

<>وی ادامه داد: همچنین مقرر شد دکتر فرهادی وزیر علوم برای رفع ابهام قانون مذکور، آیین نامه قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی را از هیات وزیران پیگیری کند.

<>سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس افزود:قرار شد اعضای کمیسیون آموزش نیز برای رفع این ابهام، استفساریه ای با دو فوریت به صحن مجلس ببرد تا اسم دانشگاه آزاد اسلامی نیز در قانون قرار گیرد  .

<>میرزاده افزود: البته از نظر کمیسیون آموزش همین که به دانشگاه غیر دولتی در قانون اشاره شده، دانشگاه آزاد را نیز شامل می شود اما برای اینکه ابهام های موجود رفع شود و به اصطلاح شائبه ای پیش نیاید، استفساریه دو فوریتی را به صحن مجلس خواهیم برد. تا اسم دانشگاه آزاد نیز قرار گیرد و آزمون یکپارچه برگزار شود.

<>سخنگوی کمیسیون آموزش درباره اینکه درحال حاضر تکلیف داوطلبان دوره دکتری دانشگاه آزاد چیست گفت: ما وظیفه مان را انجام می دهیم این متقاضیان می توانند به اطلاعیه های سازمان سنجش و اخباری که اعلام می شود رجوع کرده و سپس تصمیم بگیرند.

<>وی ادامه داد:البته دانشگاه آزاد نیز براساس رای دیوان عدالت اداری آزمون مستقل برگزار کرده و دلایل خود را دارد ولی به هر حال وظیفه ما بود که به وزارت علوم اعلام کنیم که پیگیر آیین نامه اجرایی قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی در هیات وزیران باشد و خودمان نیز با بردن یک استفساریه دو فوریتی به صحن مجلس ابهام موجود را رفع کرده و مشکل را حل کنیم.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری، کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3<>

تاریخ خبر دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵