اخبار / استخدامی / استخدام در وزارت نیرو به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

استخدام در وزارت نیرو

<>شرکت های وابسته (غیردولتی) شامل شرکت های توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب شهری و مدیریت تولید برق (نیروگاه) تعداد 1557 نفر را از بین فارغ التحصیلان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری، از طریق برگزاری آزمون استخدامی کتبی (عمومی و تخصصی) مصاحبه و گزینش پس از کسب نمره حد نصاب به ترتیب بالاترین نمرات اخذ شده در آزمون کتبی (عمومی و تخصصی) و مصاحبه استخدام می نماید. در بخش اول شرایط عمومی استخدام، در بخش دوم شرایط اختصاصی استخدام و در بخش سوم امتیازات و سهمیه های قانونی اعلام می گردد.

بخش اول: توضیحات عمومی<>شرایط عمومی استخدام:

<>1- داشتن تابعیت ایران

<>2- انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی دائم برای آقایان

<>3- عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات

<>4- نداشتن سابقه محکومیت جزائی موثر

<>5- داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند

<>6- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

<>7- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

<>8- دارا بودن شرایط احراز شغل متناسب با جداول نیازهای استخدامی برای شغل محل مورد تقاضا

<>9- نداشتن منع قانونی برای استخدام و تعهد خدمتی به دیگر سازمان ها

<>10- داوطلبان استخدام نباید از مستخدمین رسمی و پیمانی دستگاه های اجرایی و یا کارکنان مدت معین/ دائم شرکت های وابسته (غیردولتی) زیر مجموعه صنعت آب و برق و یا بازخرید خدمت باشند.

<>11- احراز صلاحیت های عمومی به تایید گزینش پس از قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه

بخش دوم: شرایط اختصاصی<>1- داشتن مدرک تحصیلی متناسب با مقطع، رشته و گرایش تحصیلی اعلام شده در جداول نیازهای استخدامی

<>2- داشتن شرایط سنی به شرح زیر:

<>– حداکثر 30 سال برای مقطع کاردانی (متولدین بعد از 1367/07/26)

<>– حداکثر 32 سال برای مقطع کارشناسی (متولدین بعد از 1365/07/26)

<>– حداکثر 35 سال برای مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر (متولدین بعد از 1362/07/26)

<>تذکر: ملاک عمل برای مصاحبه تاریخ فارغ التحصیلی، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه و محاسبه سن داوطلبان روز برگزاری آزمون (1397/07/26) می باشد.

<>1-2- موارد زیر به شرط ارائه تاییدیه معتبر از مراجع ذی صلاح به حداکثر سن افزوده می شود:

<>الف: جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، فرزندان و همسر جانبازان 25 درصد به بالا و فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یک سال و بالاتر سابقه اسارت دارند و رزمندگان یا سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، از شرط حداکثر سن معاف می باشند.

<>ب: رزمندگان با سابقه کمتر از شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه به میزان مدت حضور در جبهه

<>ج: مدت انجام خدمت سربازی، حداکثر به مدت 24 ماه

<>د: مشمولین ردیف 3 جدول شماره یک این اطلاعیه به میزان سابقه مورد تایید توسط شرکت مربوطه مشروط به ارائه تاییدیه سازمان مربوط و گواهی پرداخت حق بیمه به سازمان های بیمه معتبر

<>مشمولین ردیف 4 جدول شماره یک این اطلاعیه و دارندگان سابقه کار در شرکت های تابعه (دولتی) اعم از نیروهای انجام کار معین، قرارداد کارگری، طرحی، شرکتی (تعاونی و حجمی) و شرکت های وابسته (غیردولتی) اعم از تامین نیروی انسانی، شرکتی، حجمی و طرحی زیر مجموعه صنعت آب و برق حداکثر به میزان 15 سال مشروط به ارائه تاییدیه سازمان مربوط و گواهی پرداخت حق بیمه به سازمان های معتبر

<>لازم به ذکر است گواهی فراغت از تحصیل داوطلبان، کارت مربوط به وضعیت نظام وظیفه و تاییدیه های مربوط به جدول شماره 1، بایستی حداکثر تا روز برگزاری آزمون آماده و صادر شده باشد و به همراه سایر تاییدیه ها در روز تطبیق مدارک ارائه گردد. هر یک از داوطلبان که به هنگام ثبت نام، اطلاعات نادرست و جعلی ارائه نموده و یا واقعیتی را کتمان نموده باشد و به سبب این اطلاعات پذیرفته شوند، هر زمان که غیر واقعی بودن اطلاعات مشخص شود قبولی ایشان ملغی بوده و به لحاظ طولانی نمودن فرآیند استخدام، اقدام لازم طبق قوانین و مقررات به عمل خواهد آمد.

<>مراحل ثبت نام:

<>1- تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی

<>2- فایل عکس اسکن شده

<>داوطلب میبایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسـال از طریـق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:

<>– عکس 4*3 که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ)

<>– عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.

<>– اندازه عکس اسکن شده باید حداقل 300*200 پیکسل و حداکثر 400*300 باشد.

<>– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هر گونه لکه باشد.

<>– حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 70 کیلو بایت بیشتر باشد.

<>– حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.

<>– حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

<>تبصره 1: اسکن عکس از روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …) قابل قبول نمی باشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.

<>تبصره 2: عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.

<>تبصره 3: در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می گردد.

<>تذکر مهم: با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود، رخ داده است، تاکید می گردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

<>پرداخت وجه ثبت نام:

<>– ثبت نام به صورت اینترنتی از روز دوشنبه مورخ 1397/05/22 لغایت روز یکشنبه مورخ 1397/5/28 انجام خواهد پذیرفت.

<>– متقاضیان واجد شرایط میبایست نسبت به پرداخت وجه ثبت نام به مبلغ (400/000 چهارصد هزار) ریال به صورت الکترونیکی و یا از طریق کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام نمایند.

<>– لازم به توضیح است مدت ثبت نام به هیچ وجه تمدید نمی گردد و متقاضیان باید در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.

<>– متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت نام، کد پیگیری خود را یادداشت و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند.

<>– به ثبت نام های ناقص، ترتیب اثر داده نخواهد شد. لذا متقاضیان باید قبل از ثبت نام شرایط عمومی، اختصاصی، عناوین شغلی و رشته های تحصیلی (مندرج در صفحات 16 الی 180) را به دقت مطالعه نمایند و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی گردد.

<>صرفاً داوطلبانی می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند که در زمان برگزاری آزمون دارای مدارک ذیل باشند:

<>– دارا بودن مدرک لازم در مقطع و رشته تحصیلی مندرج در شرایط احراز مشاغل ذکر شده در دفترچه راهنما.

<>– کارت ملی

<>– شناسنامه عکس دار

<>– کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم (ویژه برادران)

<>– مدارک دال بر ایثارگری (ویژه داوطلبان ایثارگر)

<>– مدارک دال بر معلولین عادی (ارائه گواهی معلولیت از سازمان بهزیستی)

<>– مدارک دال بر بومی بودن (حسب مورد براساس هر یک از موارد مشخص در بندهای ده گانه ذکر شده در بند یک امتیازات و سهمیه های قانونی)

<>– مدارک دال بر جبران کثرت سن

<>– تاییدیه های مربوط به مشمولین امتیازات خاص مندرج در جدول شماره 1 این اطلاعیه.

<>نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام

<>۱ -در ردیفهای ۱ ،۲ و۳: داوطلب باید در محل مورد نظر نام خانوادگی، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطور کامل و خوانا وارد نماید.
(ازبکار بردن مد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود). در صورت وارد نکردن هرکدام از موارد فوق اجازه ورود به مرحله بعد داده نشود (تکمیل این بندها اجباری می باشد)
۲ -در ردیف ۴: داوطلب باید کد ملی خود را که ده رقم می باشد از چپ به راست در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید. ضمناً داوطلبانی که تاکنون موفق به اخذ کارت ملی نشده اند برای اطلاع از شماره کد ملی خود با شماره تلفن گویای ۶۶۷۲۹۵۹۳-۰۲۱ تماس حاصل نمایند. ( تکمیل این بند اجباری می باشد)
۳ -در ردیف ۵: داوطلب باید برحسب اینکه،زن یا مرد می باشد منحصراً مربع مربوط راعلامت گذاری نماید. (تکمیل یکی از موارد این بند اجباری می باشد)
۴ -در ردیف ۶: داوطلب باید از سمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نماید و از درج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده خودداری نماید. (تکمیل این بند اجباری می باشد)
۵ -در ردیف۷: داوطلب باید تاریخ تولد خود را در محل مربوط درج نماید برای دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی۳۰ سال (متولدین۱۳۶۷/۰۷/۲۶ به بعد) و مدرک تحصیلی کارشناسی ۳۲ سال (متولدین۱۳۶۵/۰۷/۲۶ به بعد) و برای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر ۳۵ سال (متولدین۱۳۶۲/۰۷/۲۶ به بعد) (دو رقم اول سال تولد یعنی۱۳ درج گردیده است) ( تکمیل این بند اجباری می باشد )
۶ -در ردیف ۸: داوطلب می بایست وضعیت تاهل خود را مشخص نماید. (تکمیل این بند اجباری می باشد).
۷- در ردیف ۹: داوطلب می بایست استان و شهرستان محل تولد خود را براساس جدول شماره ۳ درج نماید. (تکمیل این بندها اجباری می باشد)
۸- در ردیف ۱۰: داوطلب باید دین خود را در این بند مشخص نماید. (تکمیل یکی از موارد این بند اجباری می باشد)
۹- در ردیف ۱۱: داوطلبان(مرد) باید وضعیت نظام وظیفه خود را با علامت گذاری در مربع مربوطه مشخص نمایند (تاریخ صدور کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم باید قبل از۲۶/۷/۹۷ باشد) (تکمیل این بند برای داوطلبان مرد اجباری می باشد)
۱۰ – در ردیف ۱۲: داوطلبان چپ دست می بایست این مربع را علامت گذاری نمایند
۱۱ – در ردیف ۱۳: داوطلب چنانچه واجد استفاده از سهمیه های ایثارگران ۲۵ درصد(۱-۱۳ )و ۵ درصد(۲-۱۳ ) و فرزند همکاران ایثارگر صنعت آب و برق(۳-۱۳)می باشد می بایست بند مربوطه را علامتگذاری نماید.
۱۲- در ردیف ۱۴: داوطلب چنانچه رزمنده با سابقه کمتر از ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه می باشد می بایست بند مربوطه را علامتگذاری نماید.
۱۳- در ردیف ۱۵: داوطلب حایز شرایط مندرجات جدول شماره (۱ ) دفترچه راهنمای ثبت نام بند مربوطه را علامتگذاری نماید.
(فقط مجاز به انتخاب یکی از موارد می باشد ضمنا بندهای ۱,۲,۳,۴,۶ شامل کارکنان صنعت آب و برق می باشد)
۱۴ – در ردیف ۱۶: داوطلبانی که سابقه کار مربوط به شرکتهای تابعه (دولتی) و یا وابسته (غیر دولتی) را دارند باید این بند را تکمیل نمایند.
۱۵ – در ردیف ۱۷: :داوطلب معلول می بایست نوع معلولیت خود و در ردیف ۱۷-۱ نیاز به منشی را در این بند مشخص نماید.
۱۶ – در ردیف ۱۸ : داوطلب باید آخرین مقطع تحصیلی خود را در محل مربوط با علامتگذاری مشخص نماید. (تکمیل این بند اجباری می باشد)
۱۷ – در ردیف ۱۹ : داوطلب باید کد و عنوان مدرک تحصیلی خود را در این محل درج نماید. ( تکمیل این بند اجباری می باشد )
۱۸ – در ردیف ۲۰ : داوطلب می بایست محل اخذ آخرین مدرک تحصیلی خود را در این قسمت درج نماید.
۱۹ – در ردیف ۲۱ : داوطلب باید روز، ماه و سال اخذ مدرک تحصیلی خود را در محل مربوطه درج نماید. (تاریخ فارغ التحصیلی باید قبل از ۲۶/۰۷/۱۳۹۷ باشد) ( تکمیل این بند اجباری می باشد )
۲۰- در ردیف ۲۲ : داوطلب باید معدل خود را بصورت عدد صحیح و اعشار در محل مربوطه درج نماید.
۲۱- در ردیف ۲۳ : داوطلب باید کد و عنوان شهرستان محل اقامت جهت تعیین حوزه امتحانی خود را در این قسمت درج نماید. (تکمیل این بند اجباری می باشد )
۲۲- در ردیف ۲۴ : داوطلب باید کد پستی دقیق خود را که یک عدد ده رقمی می باشد در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید
۲۳ – در ردیف ۲۵و ۲۶ : داوطلب شماره تلفن ثابت با کد شهر و شماره تلفن همراه خود را در محل مربوط درج نماید. ( تکمیل این بند اجباری می باشد )
۲۴ – در ردیف ۲۷ : آن دسته از داوطلبانی که دارای پست الکترونیکی می باشند از سمت چپ به راست آدرس الکترونیکی خود را دراین ردیف درج نمایند.
۲۵ – در ردیف ۲۸ – داوطلب باید آدرس دقیق پستی خود را مطابق موارد خواسته شده دراین ردیف تکمیل نماید. ( تکمیل این بند اجباری می باشد)
۲۶ – در ردیف ۲۹ : داوطلب باید کد و عنوان رشته شغلی خود را مطابق ضوابط اطلاعیه استخدام و داوطلب بومی می بایست یکی از بندها را علامتگذاری نماید.(مطابق شرایط و ضوابط مندرج در آگهی استخدام)
تذکر مهم: داوطلبان می بایست در انتخاب کد شغل محل به نام شغل، رشته شغلی، محل خدمت، جنس و ظرفیت پذیرش توجه نمایند.

<>زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون
کارت شرکت در آزمون از روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۷/۷/۲۳ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.
آزمون روز پنجشنبه مورخ ۱۳۹۷/۷/۲۶ در تهران و مراکز استانها و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در شهرستانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان، شهرستان محل اقامت فعلی میباشد که در تقاضانامه درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.
لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون، ابتدا توسط شرکت متقاضی استخدام مربوط و سپس به صورت متمرکز در شرکت مادر تخصصی ذیربط بررسی خواهد شد.

بخش سوم: امتیازات و سهمیه های قانونی<>نمره داوطلبان بومی استان با ضریب یک و یک دهم (۱/۱) و بومی شهرستان با ضریب یک ودو دهم (۱/۲) نمره مکتسبه در آزمون کتبی و صرفاً در صورت کسب حد نصاب لازم در آزمون محاسبه میگردد. همچنین، امتیاز مربوط به بومی بودن براساس فرم مصاحبه شرکتهای وابسته (غیردولتی) نیز لحاظ میگردد.
تذکر۱: داوطلبان بومی (اعم از بومی استان یا شهرستان) متقاضی استخدام برای شغل محلهای شرکتهایی که محل خدمت آنها در مرکز استان قرار دارند، صرفاً از امتیاز یک و یک دهم (۱/۱) برخوردار خواهند شد.
داوطلب بومی: افرادی که حداقل دارای یکی از ویژگیهای زیر باشند، داوطلب بومی استان یا شهرستان تلقی میگردند.
یک ـ شهرستان محل تولد داوطلب یا همسر وی، با شهرستان محل مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد.
دو ـ استان محل تولد داوطلب یا همسر وی، با استان محل مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد.
سه ـ همسر و فرزندان کارکنان رسمی و پیمانی شاغل در دستگاههای اجرایی و یا نیروهای مسلح (اعم از شاغل و یا بازنشسته) و شرکتهای تابعه (دولتی) و وابسته (غیردولتی) زیر مجموعه وزارت نیرو که شهرستان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی والدین داوطلب با شهرستان محل مورد تقاضا برای استخدام آنان یکی باشد.
چهار ـ همسر و فرزندان کارکنان رسمی و پیمانی شاغل در دستگاههای اجرایی و یا نیروهای مسلح (اعم از شاغل و یا بازنشسته)
و شرکتهای تابعه (دولتی) و وابسته (غیردولتی) زیر مجموعه وزارت نیرو که استان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی والدین داوطلب با استان محل مورد تقاضا برای استخدام آنان یکی باشد.
پنج ـ داوطلب حداقل چهار (۴ ) سال از سنوات تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و یا دانشگاه را به صورت متوالی یا متناوب در شهرستان محل مورد تقاضا برای استخدام طی کرده باشد.
شش ـ داوطلب حداقل چهار (۴ )سال از سنوات تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و یا دانشگاه) را به صورت متوالی یا متناوب در استان محل مورد تقاضا برای استخدام طی کرده باشد.
هفت ـ داوطلب حداقل چهار (۴ )سال سابقه پرداخت حق بیمه در شهرستان محل مورد تقاضا برای استخدام را داشته باشد.
هشت ـ داوطلب حداقل چهار (۴ )سال سابقه پرداخت حق بیمه در استان محل مورد تقاضا برای استخدام را داشته باشد.
نه ـ پدر، مادر و یا همسر داوطلب، حداقل چهار (۴ )سال سابقه پرداخت حق بیمه در شهرستان محل مورد تقاضا برای استخدام را داشته باشند.
ده ـ پدر، مادر و یا همسر داوطلب، حداقل چهار (۴ )سال سابقه پرداخت حق بیمه در استان محل مورد تقاضا برای استخدام را داشته باشند.
تذکر۲: داوطلبان متقاضی استخدام در شغل محلهای مستقر در استان تهران از امتیاز مربوط به بومی بودن در هیچکدام از مراحل استخدام (آزمون کتبی و مصاحبه) برخوردار نمی گردند.
تذکر ۳: جذب داوطلبان استخدام در مناطق کمتر توسعه یافته در استانهای ایلام، کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و خوزستان صرفاً از میان افراد بومی همان استان صورت میگیرد.
تذکر ۴: لازم به ذکر است قبول شدگان نهایی، ملزم به سپردن تعهد محضری به مدت حداقل ۱۰ سال خدمت در شهرستان مشخص شده از طرف شرکت می باشند و در صورت انصراف از تعهد خدمتی سپرده شده، ملزم به جبران ضرر و زیان به میزان حداقل دو برابر کلیه حقوق و مزایای دریافتی سال آخر می باشند.
تذکر ۵: پرداخت حق بیمه به مدت تعیین شده در بندهای هفت الی ده، صرفاً توسط یکی از موارد مذکور قابل احتساب است.
توجه: داوطلبان موضوع این بند، لازم است در صورت قرار گرفتن در فهرست چند برابر ظرفیت، مستندات و مدارک بومی بودن را به همراه سایر مدارک مورد نیاز در زمان بررسی مدارک و قبل از مصاحبه استخدامی که متعاقباً از سوی سازمان سنجش و یا شرکت متقاضی استخدام اعلام خواهد شد، ارائه نمایند.
تذکر ۶: با توجه به اینکه در برخی شغل محل ها عنوان شغل، استان، شهر و جنس پذیرش در بخش سهمیه آزاد و ایثارگر دارای مشابهت کامل می باشند هر دو با یک کد مشخص شده است.
۳- سی درصد (۳۰ %) از کل نیازهای استخدامی به ایثارگران و رزمندگان واجد شرایط، به ترتیب زیر اختصاص می یابد که افراد واجد شرایط می بایست در آزمون شرکت نموده و در بین خود به رقابت بپردازند. انتخاب این داوطلبان در سقف سهمیه تعیین شده حسب اولویتهای بنیاد شهید و امور ایثارگران، به ترتیب نمره مکتسبه انجام خواهد شد.
۳-۱- بیست و پنج درصد (۲۵ %) از سهمیه استخدامی به جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، همسر و فرزندان آزادگان با مدت اسارت یکسال و بالاتر و خواهر و برادر شهید اختصاص می یابد که افراد مذکور، ملزم به شرکت در آزمون می باشند و صرفاً در بین ایثارگران واجد شرایط به رقابت خواهند پرداخت و با رعایت اولویتهای بنیاد شهید و امور ایثارگران انتخاب میگردند.
مطابق هماهنگی های بعمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جذب و استخدام ایثارگران از محل سهمیه های استخدامی از طریق شرکت در آزمون استخدامی و در رقابت بین داوطلبان ایثارگر فاقد شغل واجد شرایط هر یک از سهمیه های مربوط و بالحاظ نمره مکتسبه آزمون و رعایت اولویت ایثارگران به میزان حداکثر دو برابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه استخدامی انجام و با توجه به ساز و کار ذیل صورت می پذیرد.
نکته مهم: صرفا” ایثارگرانی مجازند از سهمیه استخدامی حداقل ۲۵ %بهره مند شوند که وضعیت شغلی آنان در فرآیند ثبت نام و برگزاری این آزمون استخدامی در سیستم سجایا ( سیستم جامع اطلاعاتی ایثارگران بنیاد شهید ) فاقد شغل ثبت شده باشد.
الف) مشمولین سهمیه حداقل ۲۵ درصد ایثارگران مجاز به بهره مندی از سهمیه استخدامی ۵ درصد سایر ایثارگران و یا بالعکس، نمی باشند به عبارت دیگر هر داوطلب میتواند در صورت مشمول بودن، صرفاً از یک سهمیه استخدامی مشخص شده استفاده نماید. بدیهی است در این صورت مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، جهت استفاده از سهمیه مربوط به خود، می بایستی یکی از مشاغل و یا شغل محل های مختص ایثارگران، در ستون مربوطه در دفترچه را انتخاب نمایند.
تذکر: ایثارگران به منظور بهره مندی از سهیمه مربوطه صرفاً می بایست نسبت به انتخاب شغل محلهای مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام (ویژه ایثارگران) اقدام نمایند. ایثارگران مشمول سهمیه ۲۵ %در صورتیکه از شغل محل های سهمیه آزاد انتخاب نمایند از سهمیه ایثارگران حذف خواهند شد فلذا وضعیت آنان در سهمیه آزاد بررسی خواهد شد .
ب) در فرایند جذب و استخدام مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، استخدام ایثارگران واجد شرایط مطابق ضوابط و مقررات و با رعایت اولویت های بنیاد شهید و امور ایثارگران که به صورت ضریب توسط بنیاد در اختیار سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و در نمره مکتسبه آزمون کتبی داوطلب اعمال می گردد ، صورت خواهد پذیرفت. اولویت استخدامی در بین این مشمولین به ترتیب با جانبازان، آزادگان، فرزندان شاهد، فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر (بر اساس درصد جانبازی) و فرزندان آزادگان با یک سال اسارت و بیشتر می باشد و در صورت عدم تکمیل سهمیه از بین ایثارگران فوق الذکر مانده سهمیه قابل تسری به سایر ایثارگران مشمول سهمیه یاد شده (به ترتیب به همسر شهید، همسر جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، همسر آزادگان با یک سال اسارت و بیشتر، خواهر و برادر شهید) که در همان شغل محل ثبت نام و در آزمون شرکت نموده اند خواهد بود.

<>ج) به کلیه ایثارگران فاقد شغل مشمول سهمیه استخدامی ۲۵ درصد ایثارگران توصیه می شود برای حصول اطمینان از چگونگی امکان بهره مندی خود از سهمیه استخدامی ۲۵ %ایثارگران، قبل از ثبت نام با مراجعه به سایت ایثار و یا در صورت نیاز به بنیاد شهید و امور ایثارگران محل پرونده، نسبت به مشخص شدن وضعیت شغلی خود و در صورت لزوم اصلاح آن اقدام نمایند .
د) آن دسته از فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان و آزادگان از کار افتاده کلی که وفق ضوابط جاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مربوطه در اولویت یا در شمول سهمیه استخدامی ۲۵ %ایثارگران قرار نگیرند در صورت شرکت در آزمون و کسب حد نصاب قبولی صرفا از معافیت شرط حداقل معدل و حداکثر سن بهره مند خواهند شد و سهمیه ثبت نامی آنان به صورت آزاد منظور گردیده و بایستی با داوطلبان آزاد رقابت نمایند.
ذ) با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران سهمیه استخدامی مربوط به ایثارگران ( سهمیه ۲۵%) در دفترچه آزمون استخدامی مشخص و از سهمیه داوطلبان آزاد مجزا گردیده و ایثارگران برای بهره مندی از این سهمیه، بایستی در سیستم سجایا دارای وضعیت شغلی فاقد شغل باشند.
تذکر۱: شغل محلهای مربوطه به سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران تحت هیچ عنوان قابل تخصیص به سایر ایثارگران و یا داوطلبان آزاد نمی باشد.
تذکر۲: داوطلبان سهمیه استخدامی ۵ درصد سایر ایثارگران حق انتخاب شغل محل های مربوط به سهمیه ۲۵ %را ندارند و در صورت ثبت نام از آزمون حذف خواهند شد .
تذکر۳: در صورت عدم رعایت موارد فوق مسئولیت آن به عهده داوطلب خواهد بود.
۲-۳ -پنج درصد (۵ %) سهمیه استخدامی به رزمندگان (با سابقه حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها) و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵ %)و فرزندان آزادگان با مدت اسارت کمتر از یکسال اختصاص مییابد.
توضیح: مرجع صدور تاییدیه معتبر برای ایثارگران (جانبازان و آزادگان و فرزندان و همسران آنها، همسر و فرزندان شهدا و خواهر و برادر شهید) بنیاد شهید و امور ایثارگران و برای رزمندگان، معاونت نیروی انسانی هر یک از ردههای نیروهای مسلح در مورد رزمندگان خود، معاونت نیروی انسانی بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی و معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران می باشند.
* سه چهارم مدت خدمت کارکنان وظیفه در جبهه بر اساس گواهی مراجع مشخص شده در بند ۶/۸ سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان جزء خدمت داوطلبانه تلقی میگردد.
۳-۳ -استخدام مازاد بر سی درصد (۳۰ %) سهمیه ایثارگران از طریق رقابت با سایر داوطلبان آزاد واجد شرایط صورت خواهد گرفت. لذا افرادی که به هر دلیلی نتوانند از سهمیه های مربوط به ایثارگران برخوردار شوند، میبایستی مشابه سایر داوطلبان آزاد به رقابت بپردازند.
۳-۴ -متقاضیان استفاده از سهمیه های ۲۵ %و ۵ %ایثارگران لازم است نسبت به ارائه تاییدیه از مراجع فوق الذکر مبنی بر دارا بودن شرایط لازم جهت استفاده از سهمیه مذکور اقدام نمایند.
۴ -معلولان عادی مشروط بر دارا بودن شرایط احراز شغل و برخورداری ازتوانایی جسمی متناسب با شغل مورد نظر به ترتیب نمره مکتسبه از ۳ درصد سهمیه های قانونی برخوردار میگردند. ارائه گواهی از سازمان بهزیستی و حسب مورد از مراجع ذیربط، برای معلولان عادی در زمان بررسی مدارک الزامی است.
توضیح: معلولان و یا جانبازان محترم که مشکل بینایی یا حرکتی دارند، جهت تامین منشی ضرورت دارد گواهی لازم از سازمان بهزیستی و یا بنیاد شهید و امور ایثارگران اخذ و حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۷/۰۵/۳۰ به آدرس: تهران، صندوق پستی ۱۵۸۷۵-۱۳۶۵ سازمان سنجش آموزش کشور ـ آزمون استخدامی شرکتهای وابسته (غیردولتی) وزارت نیرو ارسال نمایند. بدیهی است در غیر اینصورت امکان ارائه تسهیلات مربوطه در روز برگزاری آزمون میسر نخواهد بود.
۶ -در صورت عدم تکمیل سهمیه ۵ % ایثارگران و معلولان و عدمِ وجود فرد واجد شرایط شرکت کننده در آزمون همان شغل محل، سهمیه مذکور به داوطلبان آزاد به ترتیب نمره مکتسبه اختصاص مییابد.
۷ -به مشمولین جدول شماره (۱ )براساس اولویتهای تعیین شده ضرایبی اختصاص می یابد که در محاسبه حد نصاب نیز لحاظ می گردد.

<>جدول شماره ۱ -مشمولین امتیازات خاص

اولویت عنوان 1 فرزندان کارکنان همکار فوت شده ناشي از کار در حين مأموريت در شرکتهاي تابعه (دولتي) و وابسته (غيردولتي) زيرمجموعه صنعت آب و برق 2 زنان شاغل سرپرست خانوار با داشتن حداقل 5 سال سابقه کار و کارکنان شرکتي و قراردادي که در حين کار دچار نقص عضو و يا بيماري خاص شدهاند (مشروط بر عدم از کارافتادگي) با ارائه تأييديه شرکتهاي تابعه (دولتي) و وابسته (غيردولتي) زيرمجموعه صنعت آب و برق و گواهي پرداخت سابقه بيمه موردتأييد سازمان تأمين اجتماعي<>

<>توضيح: درخصوص زنان سرپرست خانوار، علاوه بر موارد فوق، ارائه تأييديه محاکم قضائي نيز الزامي است.

3 کارکنان شرکتي شاغل که وظايف پستهاي سازماني مصوب شرکت متقاضي استخدام را انجام مي دهند مشروط بر دارا بودن حداقل 5 سال سابقه کاري ، ارائه تأييديه شرکت مذکور ، گواهي پرداخت حق بيمه مورد تاييد و رضايت شرکت مربوطه از عملکرد ايشان ( مشمولين بخشنامه شماره 500/22350/97 مورخ 16/4/97 معاونت تحقيقات و منابع انساني )<>

<>توضيح: به امتياز مکتسبه کارکنان مذکور ، امتياز سنوات تجربي به ميزان سابقه کار مورد تاييد شرکت مربوطه اضافه مي شود که اين امتياز صرفاً براي کارکنان مشمول همان شرکت لحاظ مي گردد .

4 ساير کارکنان شرکتي که حائز شرايط مندرج در رديف 3 اين جدول نمي باشند و کارکنان حجمي و طرحي شاغل در شرکتهاي وابسته (غيردولتي) مورد تأييد شرکت زيرمجموعه صنعت آب و برق با ارائه تأييديه شرکت مذکور و گواهي پرداخت حق بيمه موردتأييد سازمان تأمين اجتماعي متناسب با سابقه کاري در شرکت موردتقاضا و شغل مورد تصدي<>

<>توضيح: به امتياز مکتسبه کارکنان مذکور ، امتياز سنوات تجربي حداکثر به ميزان 15 سال اضافه مي شود .

5 حافظان حداقل 15 جزء از قرآن (مشروط بر ارائه تأييديه از سازمانهاي ذيربط) 6 فرزندان همکاران بازنشسته مؤسسات و شرکتهاي تابعه ( دولتي ) يا وابسته ( غير دولتي ) زيرمجموعه صنعت آب و برق، مشروط بر آنکه شرکت يا شرکتهاي محل کار از خدمات همکار در طول خدمت رضايت داشته باشند (با ارائه تأييديه از شرکت محل خدمت والدين مبنيبر دارا بودن حداقل 5 سال سابقه کار در شرکت) <>نکته ۱: واجدین شرایط می بایست حداکثر تا روز تطبیق مدارک تاییدیه های مورد نیاز را به شرکت محل استخدام تحویل نمایند.
نکته ۲: هر یک از داوطلبان مشمول جدول فوق، صرفا از امتیاز یکی از الویت های تعیین شده (بالاترین اولویت) برخورداری می گردند.
ایثارگران ، رزمندگان و معلولان محترم مشمول بند ۳و ۴، در صورت داشتن یکی از شرایط شش گانه جدول شماره ۱ ، فقط در زمان رقابت با سایر داوطلبان آزاد، از ضرایب مربوط بهرمند خواهند شد.

<>۸ ـ معرفی داوطلبان استخدامی برای انجام مصاحبه تخصصی ( آزمون مهارتی ) حداکثر به میزان دو برابر ظرفیت اعلام شده، از میان افرادی که حد نصاب لازم تعیین شده را کسب کرده به اند، به ترتیب بالاترین نمره آزمون کتبی ( مجموع نمره آزمون عمومی و تخصصی ) انجام و اسامی آنان در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد .
۹ ـ در صورتی که داوطلبی با مدارک تحصیلی رشته غیر مرتبط (رشته و گرایش ) و یا پایین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده آگهی، در آزمون شرکت نماید، از استخدام و ادامه اشتغال وی در هر مرحله ممانعت به عمل خواهد آمد.
۱۰- افرادی که دارای مدرک تحصیلی مرتبط یا غیر مرتبط در مقطع کارشناسی و بالاتر باشند، اجازه شرکت در رشته آزمون های شغلی تکنسینی و کمک کارشناسی را ندارند و در صورت کتمان موضوع، بدون داشتن هر گونه حق اعتراض، قبولی ایشان در هر مرحله از آزمون ملغی اعلام خواهد شد.
۱۱ انتخاب نهایی شدگان پس از قبولی در آزمون کتبی (عمومی و تخصصی ) و طی مراحل مصاحبه و گزینش میسر می باشد اسامی پذیرفته شدگان نهایی پس از تایید مراجع صلاح، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
۱۲ – مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ارسال (اعلام )مدارک به صورت ناقص، بر عهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل آزمون، مصاحبه و جذب محرز شود که داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی استخدام است، از انجام مراحل بعدی ممانعت به عمل می آید و حتی در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلا اثر می گردد.
۱۳- داوطلبانی که به هنگام ثبت نام سهمیه نام، اطلاعات نادرست و جعلی (بخصوص در موارد مربوط به ها و ضوابط بومی) ارایه نموده و یا واقعیتی را کتمان نموده باشند و به سبب این اطلاعات پذیرفته شوند، هر زمان که غیر واقعی بودن اطلاعات مشخص شود، قبولی آنها شده لغو و به لحاظ طولانی نمودن فرآیند استخدام، اقدام لازم طبق قوانین و مقررات به عمل خواهد آمد .لذا ضرورت دارد داوطلبان دقت لازم را در زمان ثبت نام برای درج و ارایه اطلاعات به عمل آورند.

<>مواد آزمون
به هر یک از داوطلبان، یک دفترچه سوال عمومی و یک دفترچه سوال اختصاصی داده خواهد شد.
الف- مواد آزمون عمومی به شرح زیر تعیین میشود
۱ -فنّاوری اطلاعات (مهارتهای هفتگانه ICDL)
۲ -ریاضی و آمار مقدماتی
۳ -زبان و ادبیات فارسی و آیین نگارش
۴ -معارف اسلامی*
۵ -زبان انگلیسی ـ عمومی
۶ -اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و قانون اساسی
۷ -هوش و استعداد شغلی
*- اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالهای معارف اسلامی معاف بوده و دراین صورت، نمره مکتسبه این داوطلبان براساس مجموع تراز شده سایر سوالها محاسبه خواهد شد.

ب- مواد آزمون تخصصی<>مواد آزمون تخصصی برای هر یک از رشته های شغلی، در جدول شماره ۲ مشخص شده است.
تذکر مهم: سوالهای حیطه های تخصصی آزمون براساس دانش و مهارت های تخصصی متناسب با رشته های شغلی یا مشاغل، براساس مواد آزمون مندرج در جدول شماره ۲ تهیه خواهد شد.
داوطلبان صرفاً در صورتی می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند که عنوان مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و گرایش رشته تحصیلی آنها در شرایط احراز مشاغل اعلام شده در آگهی استخدامی، ذکر شده باشد.

<>نحوه محاسبه ضرایب دروس و نمره کل سازی
۱- نمره کل دروس عمومی و دروس اختصاصی بصورت جداگانه محاسبه خواهد شد و ضرایب دروس برای هر درس سوالات عمومی و اختصاصی ضریب یک (۱) خواهد بود.
۲- نمره کل اولیه داوطلبان براساس میانگین وزنی با ضریب یک (۱) و برای نمره کل عمومی ضریب دو (۲) ، و برای نمره کل اختصاصی محاسبه خواهد شد.
تبصره: این نمره کد شغل کل ملاک تعیین حد نصاب خواهد بود و داوطلبان فاقد حد نصاب لازم در هر محل، در ردیف معرفی شدگان برای انجام مراحل مصاحبه قرار نخواهند گرفت.
۳ – داوطلبان دارای حدنصاب به میزان دو برابر ظرفیت در کد شغل محل با توجه به سهمیه مندرج در دفترچه برای انجام مراحل مصاحبه براساس نمره کل نهایی که حاصل ضرب نمره کل اولیه در ضریب مربوط به سهمیه های بومی و سایر موارد اعلامی باشد، معرفی خواهند شد.
تبصره ۱: ضریب بومی مربوط به داوطلبان بومی فقط در نمره کل نهایی موثر است و در تعیین حد نصاب اعمال نخواهد شد .
تبصره ۲: ضریب بومی مربوطه به سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران و مشمولین جدول شماره ۱ در محاسبه حد نصاب لحاظ می گردد.
۴ – به داوطلبان معرفی شده برای مصاحبه پس از انجام مصاحبه توسط دستگاه پذیرنده نمره ای اختصاص خواهد یافت که این نمره، ۲۵ درصد از نمره کل نهایی برای پذیرش را تشکیل می دهد و مابقی نمره ۷۵ درصد مربوط به نمره کل نهایی اعلام شده در بند ۳ این اطلاعیه می باشد
۵ – گزینش مربوط به پذیرش نهایی از بین معرفی شدگان به مصاحبه بر اساس بالاترین نمره کل اعلام شده در بند ۴ این اطلاعیه و در هر یک از سهمیه ها خواهد بود
۶ – ضریب مربوط به نمره کل نهایی داوطلبان ایثارگر ۲۵ درصد براساس ضوابط اعلامی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت خواهد گرفت

<>تذکرمهم:
۱ -در هر یک از رشته های شغلی امتحانی (مشخص شده در جداول نیازهای استخدامی) صرفاً فارغ التحصیلان همان رشته، گرایش و مقطع می توانند شرکت کنند و پذیرش دیگر رشته ها یا گرایش ها و یا مقطع بالاتر یا پایین تر امکان پذیر نمی باشد. در مورد رشته های تحصیلی که گرایش ذکر نگردیده است، منظور رشته تحصیلی بدون گرایش می باشد .
۱-۱ -دروس آزمون با توجه به ویژگی ها و نیازهای هر یک از رشته های شغلی و همچنین تنوع رشته های تحصیلی مجاز تعیین گردیده است.
۲ -پذیرش داوطلبان با توجه به مقطع، رشته و گرایش تحصیلی ذکر شده در هنگام ثبت نام صورت می پذیرد. مسئولیت صحت و سقم این موارد و ارائه اصل مدارک مورد ادعا به عهده داوطلب خواهد بود.
۳ -قبولی در آزمون کتبی به منزله استخدام قطعی نبوده، بلکه موکول به موفقیت داوطلبان در مراحل بعدی شامل مصاحبه، گزینش، معاینات پزشکی و اخذ عدم سوءپیشینـه از مراکز ذی صـلاح می باشـد. لازم به تاکید است گزینش نهایی از بین داوطلبان واجد شرایط انجام خواهدشد.
۴ -پذیرفته شدگان نهایی می بایستی آمادگی خدمت و اشتغال به کار در هر یک از شهرهای استان حوزه فعالیت شرکت مورد نظر که در جداول نیازهای استخدامی تعیین شده است را داشتـه باشند و موظف به سپردن ده (۱۰ ) سال تعهد خدمتی به صورت محضری در رشته شغلی و محل خدمت تعیین شده ( موضوع تذکر ۴ بخش سوم این اطلاعیه)، به شرکت می باشند.
۵ – در این آزمون، هر داوطلب می تواند صرفاً برای یک شغل محل در یک شرکت ثبت نام نماید.

<>فهرست دستگاههای متقاضی:
شغل محلها و شرایط دستگاهها شامل:
– شرکت های توزیع نیروی برق البرز، بوشهر، چهار محال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، شیراز، غرب مازندران، فارس، قزوین، قم، کرمانشاه ، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، مرکزی، مشهد، هرمزگان، همدان، یزد.

<>– شرکت های آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، اهواز، بوشهر، تهران، چهار محال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، قم، کاشان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، مشهد، هرمزگان، همدان، یزد.
– شرکت های مدیریت تولید برق (نیروگاه) کرمان ، بیستون کرمانشاه ، شیروان، قائن، ایرانشهر ، بمپور، کنارک چابهار، شهید رجایی، اسلام آباد کرمانشاه، گازی خراسان، شهید مفتح:

جهت ثبت نام آزمون  اینجا کلیک نمایید.
منابع، جزوات و نمونه سوالات آزمون های استخدامی

تاریخ خبر دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷