اخبار / استخدامی / استخدام استانداری اصفهان (۵۱ هزار شغل جدید) به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

استخدام استانداری اصفهان (۵۱ هزار شغل جدید)

<>به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای اشتغال استان در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی اقدامات انجام شده در سال ۹۳ اظهار کرد: امسال بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف اشتغال از سوی دستگاه‌ها اعتبار داشتیم که موفق به ایجاد بیش از ۵۱ هزار شغل جدید در استان اصفهان شدیم.

<>وی با بیان اینکه با حدود ۳۲۰ میلیارد تومان، ۴۰ درصد این اعتبار جذب شده است، افزود: ۶۰ درصد از اعتبار در بخش اشتغال هنوز جذب نشده است.
استاندار اصفهان با اشاره به سه دلیل عدم جذب تسهیلات گفت: فرصت‌سوزی و عدم توجیه اقتصادی نرخ تسهیلات برای سرمایه‌گذاران و نیز زمان محدود برای جذب این تسهیلات از موارد آسیب‌شناسی شده جذب اعتبارات است که به شورای عالی اشتغال ارائه شده که برای سال آینده مرتفع شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه به حرکت در آوردن صنعت و اشتغال در اصفهان نیازمند تسهیلات است، بیان کرد: برخی از قوانین دست  و پاگیر در مدیریت سبب می‌شود که ما کمتر از ۵۰ درصد از این تسهیلات را جذب کنیم و این در حالی است که دولت با تمام محدودیت‌ها این منابع را در اختیار استان ها قرار می‌دهد.
زرگرپور همچنین بیان اینکه امسال تعهد ۵۰ هزار شغل را داشتیم اما ۵۱ هزار شغل ایجاد شده است، تصریح کرد: در مجموع عملکرد استان اصفهان در زمینه اشتغال در سال ۹۳، یک عملکرد متوسط است چرا که عده‌ای شغل خود را از دست داده‌اند.
* جذب ۱۲۰ میلیارد تومان طرح اشتغال از صندوق توسعه ملی
وی در ادامه به اعتبارات جذب شده از صندوق توسعه ملی اشاره و افزود: با توجه به اینکه صندوق توسعه ملی هیچ گونه محدودیت استانی و یا بخشی ندارد تاکنون توانسته‌ایم ۱۲۰ میلیارد تومان از این صندوق جذب کنیم.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۵۰ میلیارد تومان طرح در این صندوق توسعه ملی داریم، اظهار کرد: استفاده از این صندوق محدودیت زمانی ندارد و می توانیم امید داشته باشیم که سال آینده از تسهیلات این صندوق استفاده شود.
وی اضافه کرد: تاکنون توانسته‌ایم برای ایجاد اشتغال و تثبیت اشتغال موجود ۴۶۰ میلیارد تومان از تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی هزینه کنیم.
زرگرپور بیان کرد: البته اقدامات انجام شده کمتر از ۵۰ درصد است که به دلیل مشکلات موجود دستگاه های اجرایی برای جذب تسهیلات باید سرعت خود را افزایش دهند تا این اعتبار جذب شود.

برای دریافت سوالات و منابع آزمون استخدامی استانداری اینجا را کلیک نمایید.

تاریخ خبر شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳